معرفی کتاب؛

«قلک های سفالی»

کتاب «قلک های سفالی» به اهتمام «بهزاد پودات» و به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گردآوری و تالیف شده است که گزیده‌ای از خاطرات بچه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
کد خبر: ۶۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ - 13July 2024

«قلک های سفالی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، کتاب «قلکهای سفالی» به اهتمام «بهزاد پودات» و به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گردآوری و تالیف شده است که به صورت گزیده‌ای از خاطرات بچه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

این کتاب نخستین بار در سال 1402 توسط موسسه ‏فرهنگی‏ هنری‏ سومیتا در 17 صفحه با شمارگان 500 نسخه  به قلم«بهزاد پودات» به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

کلاس شلوغ بود. دخترها کلاس را روی سرشان گذاشته بودند. زهرا روی نیمکت جلو نشسته بود کنار شهین دختر درس خوان و مرتبی بود. معلم که وارد کلاس شد همه ی بجه هااز جایشان بلند شدند و سلام کردند.

خانم معلم جواب سلام بچه هارا با صدای بلند داد و گفت: <بفرمایید بشینید > بچه ها سر جایشان نشستند. صدای جیر جیر نیمکت ها توی کلاس پیچید. خانم معلم با صدای آرام گفت: صبح همه شما بخیر. بچه ها با صدای بلند گفتند: صبح شما هم بخیر. وقتی آرامش به کلاس برگشت  و همه سکوت کردند خانم معلم گفت: خب حالا از ردیف جلو خانم زهرا مطهری برامون بگه چه تصمیمی برای کمک به جبهه گرفته؟

زهرا تا اسم خودش را شنید زود از جا بلند شد و گفت: خانم اجازه ! من با مادرم مشورت کردم و قرار شد قلکی سفالی تهیه کنیم تا برای جبهه پول بفرستیم. تازه قرار شد عصرها هم با مادرم بریم خونه بی بی ماهرخ همسایه مون تا کمک های مردمی را بسته بندی کنیم و توی کارهایی مثل ترشی و مربا درست کردن و بسته بندی نون و این طور کارها کمک کنیم. خانم معلم با لبخند گفت: آفرین ! چه کار خوب و فکر قشنگی. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها