امام جمعه موقت خرم‌آباد:

بزرگداشت تاسوعا و عاشورا نشانه تقواست

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت: بزرگداشت این روز‌ها نشانه تقوا است و چنانچه لازم باشد حتی باید جان خود را هم در راه این بزرگداشت فدا کرد.
کد خبر: ۶۷۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ - 12July 2024

بزرگداشت تاسوعا و عاشورا نشانه تقواست

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، ۲۲ تیرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: یک لشکر مرکز فضیلت به فرماندهی اباعبدالله الحسین (ع) و لشکر مقابل پلیدی‌ها به دور عمر بن سعد بود و واقعه کربلا رخ داد تا ارزش‌ها و خوبی‌ها را یاد بگیریم و زشتی‌ها نیز نشان داده شود.

وی بیان کرد: برخی اشتباهات اقوام، خانواده، دوستان و همکاران را نمی‌بخشند، اما در کربلا همان حری که راه را بر امام حسین (ع) و یارانش بست پشیمان شد و اباعبدالله او را بخشید و این درسی اخلاقی است که معصومین به ما می‌دهند. اگر می‌خواهید خداوند شما را ببخشد باید در حق دیگران بخشش داشته باشید که این همان ارزش‌های اخلاقی معصومین (ع) است.

شمسی‌فر با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) تصریح کرد: بزرگداشت این روز‌ها نشانه تقوا است و چنانچه لازم باشد حتی باید جان خود را هم در راه این بزرگداشت فدا کرد.

وی با تأکید بر هزینه‌کرد در راه عزای امام حسین (ع) افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: فرزندان خود را با سه خصلت محبت پیغمبر (ص)، محبت اهل بیت (ع) و قرائت قرآن پرورش دهید.

امام جمعه موقت خرم‌آباد همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه از اهداف قیام اباعبدالله و وظیفه‌ای عمومی است که باید با زبان نرم انجام داد. بالاترین درجه بهشت متعلق به ائمه معصومین (ع) است و کسانی که در اعتقادات، اخلاق و ارزش‌ها با ائمه همراهی کنند بهشت جایگاه آنان است.
انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها