رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان:

اصفهانی‌ها مرز چذابه را برای پذیرایی از زائران اربعین آماده‌ می‌کنند

عسگری گفت: ایجاد زائرسرا، مسقف کردن یک هزار متر راهرو و نصب دستگاه مه‌پاش با هدف افزایش رفاه حال زائران پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) توسط شهرداری اصفهان در مرز چذابه انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ - 13July 2024

اصفهانی‌ها مرز چذابه را برای پذیرایی از زائران اربعین آماده‌ می‌کنندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سید مهدی عسگری» رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی برای ساخت زائرسرای شهرداری اصفهان در مرز چذابه انجام شده است.

وی افزود: زمین زائرسرا یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد که دو سوله ۲۰۰ متری، ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی، ساختمان اداری و ساختمان استقرار نیروهای خدماتی در آن احداث شده است.

عسگری با اعلام اینکه از ابتدای ماه صفر امکان خدمت‌رسانی به زوار در این زائرسرا در مرز چذابه وجود دارد، گفت: علاوه بر زائرسرا، در مسیر هزار متری که مسیر پیاده‌روی زائران به سمت مرز است، سایه‌بان نصب می‌شود. همچنین عملیات احداث دستگاه مه پاش و نصب سیستم خنک کننده در مسیر سایه‌بان هم در حال انجام است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان عنوان کرد: هم‌زمان با برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع)، ۴ دستگاه ماشین‌آلات مجهز و حدود ۲۰ نیروی آتش‌نشان در شهر کربلا و ۸ دستگاه ماشین‌آلات در مرز چذابه از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری اصفهان مستقر می‌شود.

وی افزود: در کربلا و مرز چذابه تانکرهای آب‌رسانی مستقر شده که به تامین آب مورد نیاز موکب‌ها برای شرب و پخت‌و‌پز می‌پردازند.

عسگری تصریح کرد: علاوه بر ایجاد زائرسرا، مسقف کردن یک هزار متر راهرو و نصب دستگاه مه‌پاش که با هدف افزایش رفاه حال زائران پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به همت شهرداری اصفهان در مرز چذابه انجام می‌شود، در حوزه فرهنگی هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان افزود: قرار است تمثال شهدای اصفهان در این مرز نصب شود، چراکه در زمان دفاع مقدس، نیروهای اصفهانی در مرز چذابه مستقر بوده‌اند، بنابراین برای معرفی این شهدا اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

وی متذکر شد: در محل زائرسرایی که قرار است میزبان زوار و مکانی برای استراحت آنان باشد، هر شب نماز جماعت برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار