اردن:

جامعه بین‌الملل حمایت فوری برای فلسطینیان در غزه ایجاد کند

وزارت امور خارجه اردن از جامعه بین‌الملل خواستار فراهم کردن حمایت فوری برای فلسطینیان در غزه شد.
کد خبر: ۶۷۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵ - 13July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه اردن روز شنبه با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه خان یونس از جامعه بین‌الملل خواستار فراهم کردن حمایت فوری برای فلسطینیان در غزه شد.

جامعه بین‌الملل حمایت فوری برای فلسطینیان در غزه ایجاد کند

وزارت خارجه اردن اعلام کرد: «اقدام نیرو‌های اشغالگر در هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان در خان یونس را که اسرائیل پیشتر آنجا را منطقه امن اعلام کرده بود، محکوم می‌کنیم».

وزارت خارجه اردن اضافه کرد: «از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا فورا حمایتی بین‌المللی برای ملت فلسطین، بیمارستان‌ها و سازمان‌های امدادرسان در غزه فراهم کند».

از سوی دیگر کانال ۱۲، بعدازظهر امروز (شنبه)، در این باره گزارش داد ارتش اسرائیل در حمله امروز به منطقه «المواصی»، از ۴ بمب ۹۰۴ کیلوگرمی و ۲۵۰ کیلوگرم مواد منفجره استفاده کرده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی، ظهر امروز، منطقه المواصی در جنوب غزه را بمباران کرد. این رژیم مدعی شد که این حمله با هدف ترور «محمد ضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس انجام شده است. با این حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تکذیب ترور ضیف در این حمله، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از نام ضیف برای توجیه کشتار غیرنظامیان فلسطینی استفاده کرده است.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب غزه بیش از ۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند. ارتش اسرائیل تاکنون ۷ بار تلاش کرده که محمد ضیف فرمانده کل کتائب القسام را ترور کند که در تمام این حملات ناکام بوده است.

از سوی دیگر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد که نوار غزه به دلیل تداوم جنایات رژیم اسرائیل، در آستانه از دست دادن یک نسل کامل از کودکان است.

مدیر ارتباطات آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که به دلیل تداوم جنایات اسرائیل علیه نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، این منطقه در آستانه از دست دادن یک نسل کامل از کودکان است. ژولیت توما با ارائه گزارشی درباره وضعیت کودکان در نوار غزه طی پستی در شبکه اجتماعی X، اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ هزار کودک در غزه از آغاز جنگ تاکنون از حق تحصیل و رفتن به مدرسه محروم شده‌اند. شمار زیادی از مدارس تعطیل شده و مدارس وابسته به آنروا نیز به پناهگاه تبدیل شده است.

وی افزود: «این به آن معناست که اگر این جنگ ادامه یابد، ما با خطر از دست دادن نسلی کامل از کودکان مواجهیم». توما تاکید بر اینکه این مدت دور ماندن کودکان از مدرسه و تحصیل، جبران ضرر وارده به بخش تعلیم و تربیت را دشوار خواهد کرد.

چند روز پیش کمیسرکل آنروا فیلیپ لازارینی اعلام کرد که روزانه حداقل ۱۰ کودک ساکن غزه در نتیجه حملات اسرائیل دچار نقص عضو می‌شوند و «حدود ۱۷ هزار کودک ساکن غزه دیگر در کنار خانواده‌هایشان نیستند».

وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، گزارش خود از دویست و هشتاد و یکمین روز جنگ و تعداد شهدای فلسطینی را اعلام کرد. براساس این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت ۴ کشتار گروهی دیگر در نوار غزه انجام داده که به دنبال آن، ۶۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۲۹ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه همچنان تعداد زیادی از شهدا زیر آوار‌ها هستند، اعلام کرد از پانزدهم مهر ماه سال گذشته تاکنون ۳۸ هزار و ۴۴۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۸۸ هزار و ۴۸۱ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: اردن ، فلسطین ، غزه ، خان یونس ، شهادت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار