معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا:

نمایش راز سرزمین عشق، جلوه‌ای از تاریخ پرشکوه مازندران است

سرهنگ «مجیدی» با بیان اینکه باید بتوانیم تاریخ و هویت ایران را با انجام کار‌های شاخص به نسل جوان معرفی کنیم، گفت: در همین راستا برنامه هنری و نمایش بزرگ میدانی راز سرزمین عشق برای معرفی تاریخ و هویت مازندران پیش بینی شده است.
کد خبر: ۶۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵ - 13July 2024

نمایش راز سرزمین عشق، جلوه‌ای از تاریخ پرشکوه مازندران استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ «عسکر مجیدی» معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در حاشیه بازدید از مراحل آماده سازی نمایش بزرگ میدانی «راز سرزمین عشق» در ساحل سیترای شهرستان نوشهر اظهار داشت: باید بتوانیم تاریخ و هویت ایران را با انجام کار‌های شاخص به نسل جوان معرفی کنیم در همین راستا برنامه هنری و نمایش بزرگ میدانی راز سرزمین عشق برای معرفی تاریخ و هویت مازندران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مازندران، یکی از بزرگترین رویداد‌های استان در سال ۱۴۰۳ است، ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید بتوانیم تاریخ و هویت ایران را با انجام کار‌های شاخص و ماندگار به نسل جوان معرفی کنیم در همین راستا برنامه هنری و نمایش بزرگ میدانی راز سرزمین عشق برای معرفی تاریخ و هویت مازندران پیش بینی شده است.

این مسئول به تاریخ پرشکوه مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: مازندران از روز‌های اول صدر اسلام در ترویج و نشر اسلام نقش بسیار گسترده و بسیار مهمی داشته است 

سرهنگ مجیدی بیان کرد: همچنان که تشکیل اولین حکومت شیعی در آن اتفاق افتاد و به دیار علویان مشهور شد، در تشکیل حکومت شیعی در یمن نقش داشته و در عراق هم حضور پیدا کردند و به همین جهت لازم است که تاریخ مازندران را به نسل جوان معرفی کنیم.

رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران تصریح کرد: این برنامه‌ی بزرگ میدانی به فضل خداوند متعال در دو نقطه از استان اجرا خواهد شد و در مرداد در ساحل سیترای شهرستان نوشهر اجرا خواهد شد.

وی به روایت بخشی از نمایش پرداخت و ادامه داد: موارد مهم از تاریخ مازندران که شاخص است و شخصیت‌های بزرگی مثل شیخ «فضل الله نوری»، سعید العلما شریف العلما و همچنین ادامه پیدا می‌کند، چگونگی شیعه شدن مردم استان مازندران، نقش مردم مازندران و رزمندگان آن در دوران دفاع مقدس باتوجه به اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید از این استان تقدیم انقلاب شد، نقش مازندران در دوران سازندگی که اولین استانی بوده سوسنگرد را بازسازی کرده بود و همچنین نقش پررنگ این دیار در دفاع از حرم.

در پایان رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای مازندران از مردم غرب استان، شهرستان‌های نوشهر، چالوس، نور، عباس أباد، تنکابن و رامسر برای تماشای این نمایش بزرگ در ساحل سیترای نوشهر دعوت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها