سندرز:

واشنگتن نباید به کابینه نتانیاهو کمک مالی کند

سناتور ایالت ورمونت آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نباید به کابینه نتانیاهو که در حال ارتکاب یکی از بدترین فجایع انسانی بوده، کمک مالی کند.
کد خبر: ۶۷۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷ - 13July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا روز شنبه از جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان در شهر خان‌یونس انتقاد کرد.

واشنگتن نباید به کابینه نتانیاهو کمک مالی کند

وی در سخنانی گفت: «واشنگتن در حالی که کابینه نتانیاهو مرتکب یکی از بدترین فجایع انسانی می‌شود، نباید هیچگونه پولی به این کابینه بدهد».

ارتش رژیم صهیونیستی، ظهر امروز، منطقه المواصی در جنوب غزه را بمباران کرد. این رژیم مدعی شد که این حمله با هدف ترور «محمد ضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس انجام شده است.

با این حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تکذیب ترور ضیف در این حمله، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از نام ضیف برای توجیه کشتار غیرنظامیان فلسطینی استفاده کرده است. 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب غزه بیش از ۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند. ارتش اسرائیل تاکنون ۷ بار تلاش کرده که محمد ضیف فرمانده کل کتائب القسام را ترور کند که در تمام این حملات ناکام بوده است.

از سوی دیگر مدیرکل وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه اشغالگران با حمله موشکی به منطقه المواصی مرتکب جنایت شدند، گفت: این جنایت در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر از آوارگان خواسته بود به منطقه المواصی در خان‌یونس بروند.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت: اشغالگران اسرائیلی تنها خواهان نسل‌کشی مردم فلسطین هستند و با جنگنده، بالگرد و پهپاد منطقه المواصی و آوارگان را مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی هلال احمر فلسطین هم با بیان اینکه با اوضاع بسیار دشواری در خدمات‌رسانی به مجروحان این حمله مواجهیم، گفت: اتفاق امروز ثابت می‌کند که اسرائیل هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نیست.

وی گفت: اشغالگران هیچ وقعی به درخواست‌های بین‌المللی برای حفاظت از تیم‌های امدادی نمی‌نهند، آنها امروز طی عملیات امدادرسانی بار‌ها تیم‌های ما را هدف گرفتند.

در همین ارتباط، مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه هم گفت: تلاش‌ها برای بیرون کشیدن اجساد شهدا از زیر آوار‌ها ادامه دارد، اشغالگران بر کشتن غیرنظامیان، تیم‌های امدادی و درمانی تمرکز کرده‌اند.

وی گفت: اشغالگران با ترویج شایعات و دروغ‌پراکنی به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت خود در منطقه المواصی و منحرف کردن اذهان از این فاجعه هولناک هستند.

 شبکه الجزیره پیش از این گزارش داده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با ۵ موشک اردوگاه آوارگان در غرب خان یونس را هدف گرفتندآژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد که نوار غزه به دلیل تداوم جنایات رژیم اسرائیل، در آستانه از دست دادن یک نسل کامل از کودکان است.

مدیر ارتباطات آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که به دلیل تداوم جنایات اسرائیل علیه نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، این منطقه در آستانه از دست دادن یک نسل کامل از کودکان است.

 ژولیت توما با ارائه گزارشی درباره وضعیت کودکان در نوار غزه طی پستی در شبکه اجتماعی X، اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ هزار کودک در غزه از آغاز جنگ تاکنون از حق تحصیل و رفتن به مدرسه محروم شده‌اند.شمار زیادی از مدارس تعطیل شده و مدارس وابسته به آنروا نیز به پناهگاه تبدیل شده است.

 وی افزود: «این به آن معناست که اگر این جنگ ادامه یابد، ما با خطر از دست دادن نسلی کامل از کودکان مواجهیم». توما با تاکید بر اینکه این مدت دور ماندن کودکان از مدرسه و تحصیل، جبران ضرر وارده به بخش تعلیم و تربیت را دشوار خواهد کرد.

چند روز پیش کمیسرکل آنروا فیلیپ لازارینی اعلام کرد که روزانه حداقل ۱۰ کودک ساکن غزه در نتیجه حملات اسرائیل دچار نقص عضو می‌شوند و «حدود ۱۷ هزار کودک ساکن غزه دیگر در کنار خانواده‌هایشان نیستند».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار