معرفی کتاب؛

«صدای نفس‌های تو»

کتاب «صدای نفس‌های تو» نگاهی کوتاه به زندگی شهید «مهدی مرادی تپه» که به نویسندگی «لیلا نظری گیلانده» در سال ۱۳۹۵ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ - 14July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از اردبیل، کتاب «صدای نفس‌های تو» نگاهی کوتاه به زندگی شهید «مهدی مرادی تپه» که به نویسندگی «لیلا نظری گیلانده» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

شهید مهدی مرادی تپه اردیبهشت ۱۳۶۷ در اردبیل دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۸۷ وارد دانشگاه افسری امام حسین (ع) شد و پس از اخذ مدرک کاردانی به سپاه استان اردبیل خدمت خود را آغاز کرد. 

وی که دانشجوی ممتاز رشته حقوق در دانشگاه پیام نور بود در دفاع از مرز‌های پرگهر ایران اسلامی در آذرماه سال ۱۳۹۲ به آرزوی خویش یعنی شهادت در راه خدا نائل آمد. این کتاب سرگذشت نامه شهید مهدی مرادی است.

در بخشی از کتاب آمده است:

یادم می‌آید ان وقت‌ها که کارگری می‌کردیم؛ شنیدیم که سقف مسجد محله خراب شده و برای تعمیر آن نیاز به کارگر دارند. هر دو به پیشنهاد مهدی بدون معطلی داوطلب شدیم. پنج روز آنجا کار کردیم و هیچ دستمزدی نگرفتیم. اعتقادمان بر این بود که این مسجد، مال محله خودمان است و خودمان در آنجا عبادت و عزاداری می‌کنیم. پس باید برای تعمیر آن از جان و مالمان مایه بگذاریم.
- مصطفی وقتی از این دنیا رفتیم، هر وقت، هر کسی اینجا نماز بخونه و یا عزاداری کنه، ثوابش به ماهم می‌رسه!

گویا خیالش از جانب من راحت نبود، رو کرد به من و گفت: تو اگه میخوای پول بگیری برو بگیر، خجالت نکش. این حق توست. من پول نمی‌گیرم!

دم ظهر آستین هایش را می‌زد بالا و آماده برای وضو گرفتن می‌شد. من هم فورا به شوخی گیر می‌دادم و می‌گفتم اول نهار بعد نماز!‌
می‌گفت: نه جانم! اشتباه گفتی، اول نماز بعد نهار!

چون می‌دانستم به نمازش خیلی حساس است، با این حرف‌ها سر به سرش می‌گذاشتم والا قصد اذیتش را نداشتم. ولی او در این مورد جدیت همیشگی اش داشت.

- مصطفی! بدو برادر! الان وقت شوخی نیست. بیا که نمازمان دیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار