رئیس اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

کنگره شهدا فرصتی برای توسعه فرهنگ شهادت است

حجت‌الاسلام «فاضلی» گفت: کنگره شهدا فرصتی بسیار مغتنم برای توسعه فرهنگ شهادت و همچنین الگوبرداری از شهدای بنام استان است، همچنین این کنگره فرصتی است برای آشنایی با وقایع و رویدادهای جنگ در استان کرمانشاه که موضوعی بسیار ارزشمند به شمار می‌آید. 
کد خبر: ۶۷۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ - 14July 2024

کنگره شهدا فرصتی بسیار مغتنم برای توسعه فرهنگ شهادتبه گزارش دفاع‌پرس ‌از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حجت‌الله فاضلی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره شهدا فرصت بسیار خوبی برای معرفی شهدایِ شاخص استان و کشور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: یاد شهدا و مطرح‌کردن نام شهدا، موجب تقویت روح معنویت در بسیاری از ابعاد اجتماعی و فردی در میان مردم استان خواهد شد.

وی گفت: کنگره شهدا فرصت خوبی برای خاطره‌نگاری همرزمان شهدا و رونق این خاطره‌نگاری‌ها در استان است تا از این طریق بر ارزش سیره شهدا در میان اقشار مختلف جامعه افزوده شود زیرا هر آنچه داریم از شهدا است.

فاضلی خاطرنشان کرد: تعداد شهدای استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار شهید است همچنین تعداد شهدای دیگر استان‌ها که در جبهه‌ها و مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شهید شده‌اند بیش از ۱۶ هزار شهید است.

وی ادامه داد: بسیاری از مردمی که در یادواره شهدای بازی‌دراز شرکت می‌کنند از استان‌های دیگر کشور هستند و این نشان می‌دهد که بسیاری از شهدای ایران در جبهه غرب و استان کرمانشاه، از استان‌های مختلف کشور هستند.

فاضلی تصریح کرد: خدمت به شهدا در استان در قالب کنگره شهدا فرصتی بسیار مغتنم برای توسعه فرهنگ شهادت و همچنین الگوبرداری از شهدای بنام استان است، همچنین این کنگره فرصتی است برای آشنایی با وقایع و رویدادهای جنگ در استان کرمانشاه که موضوعی بسیار ارزشمند به شمار می‌آید. 

وی افزود: رسانه‌ای‌شدن رویدادهای این کنگره موجب زنده شدنِ نام استان، شهدای استان، و دوستداران شهدا خواهد شد، ان‌شاءالله مردم و مسئولان استان از این فرصت نهایت بهره را خواهند برد. 

فاضلی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سالانه یادمان‌ها و یادواره‌های شهدای بسیاری در استان برگزار می‌شود از جمله یادمان شهدای بازی‌دراز، یادمان شهدای منطقه زرین‌جوب، یادمان شهدای قصرشیرین، یادمان شهدای پاوه و یادمان شهدای مرصاد که تمام این یادمان‌ها بر اهمیت رویدادها و وقایع جنگ تحمیلی در استان دلالت دارند.

وی اذعان داشت: جوانان ما باید شهدا را بشناسند و یکی از راه‌های شناخت شهدا برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و یادمان‌های شهدا است، زیرا این یادمان‌ها باعث الگوسازی از شهدا برای نسل جدید خواهد شد.

فاضلی گفت: جامعه از برگزاری این کنگره در استان متأثر خواهد شد و تأثیرات مثبت برگزاری این کنگره برکات فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت، ان‌شاءالله مجموعه دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره وصایای شهدا را فصل‌الخطاب و نصب‌العین خود قرار خواهند داد و با الگوپذیری و تأسی از سیره شهدا به سوی اهداف و منویات شهدا گام برخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار