مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

دفاع مقدس دریای بیکرانی از معنا و مفاهیم متعالی است

سرهنگ الهی‌راد گفت: دفاع مقدس دریای بیکرانی از معنا و مفاهیم متعالی است که می‌توان با زبان هنر و بهره‌گیری از ظرفیت این بستر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس در بخش‌های مختلف جامعه و حتی کشور‌های دیگر اقدامات مؤثری انجام داد.
کد خبر: ۶۷۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ - 14July 2024

دفاع مقدس دریای بیکرانی از معنا و مفاهیم متعالی استسرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان - حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) - در گزارشی با موضوع جشنواره ملی فانوس، اظهار داشت: از زمان ابلاغ سراسری جشنواره ملی فانوس، دستورالعمل آن بومی‌سازی و به تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان ابلاغ و از طریق بستر فضای مجازی اطلاع رسانی لازم صورت گرفت.

وی با تأکید به اینکه جشنواره ملی فانوس در حوزه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس است، افزود: دفاع مقدس دریای بیکرانی از معنا و مفاهیم متعالی است که می‌توان با زبان هنر و بهره‌گیری از ظرفیت این بستر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس در بخش‌های مختلف جامعه و حتی کشور‌های دیگر اقدامات مؤثری انجام داد.

این مسئول متذکر شد: جشنواره ملی فانوس با توجه به سبک زندگی رزمندگان و شهدا، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، مجموعه موضوعات کاملی را برای علاقمندان به این عرصه متمایز کرده است.

در ادامه سرهنگ دوم «مجتبی زارعی» مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس  خراسان شمالی با اشاره به اینکه جشنواره ملی فانوس در دو سطح استانی و ملی در سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: دبیرخانه استانی جشنواره در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی فعال و با هماهنگی و پیگیری‌های مکرر تا کنون بالغ بر ۶۵۸ اثر در موضوعات مختلف شامل موسیقی، هنر‌های نمایشی، تجسمی و... به دبیرخانه رسیده است. آثار رسیده به جشنواره در سطح استانی مورد بررسی و داوری قرار گرفت که طی آن ۱۱ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره حائز رتبه و به مرحله کشوری معرفی شدند که مقرر شد از این نفرات در سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد تقدیر به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها