معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خبر داد؛

برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی

حجت‌‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: همزمان با شب عاشورای حسینی طبق روال سال‌های گذشته، مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.  
کد خبر: ۶۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ - 14July 2024

برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضویبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسین شریعتی‌نژاد» معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: آئین معنوی خطبه‌خوانی شب عاشورا شامگاه دوشنبه، ۲۵ تیر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، خادمان حرم مطهر حضرت رضا (ع) و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: قرائت کلام‌الله مجید با نوای جلیل اشرفی از قاریان ممتاز آستان قدس رضوی، سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و مرثیه‌سرایی احمد واعظی از جمله برنامه‌های این مراسم باشکوه است. 

حجت‌‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: آئین شمع‌گردانی در این مراسم توسط کاظم غلام‌شاهی و قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم خدام آستان قدس رضوی درحالی‌که شمع‌های روشن در دست دارند گرداگرد فضایی که برای مراسم در نظر گرفته شده است حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری و قرائت خطبه ویژه این شب ضمن حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و همچنین سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرارسیدن ایام عزا را به محضر حضرت امام رضا (ع) تسلیت می‌گویند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها