مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

حجاب خط مقدم ارزش‌های ایرانی و اسلامی است

دانش کهن گفت: حجاب خط مقدم ارزش‌های ایرانی و اسلامی است و شهدا در وصیت‌نامه‌های خود بیش از هر چیز بر حفظ حجاب تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ - 14July 2024

حجاب خط مقدم ارزش‌های ایرانی و اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «امیرحسین دانش کهن» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در حاشیه هفته عفاف و حجاب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، حجاب را خط اول ارزش‌های ایرانی و اسلامی دانست و اظهار داشت: حفظ این ارزش، ضامن حفظ سایر ارزش‌های انسانی، دینی و اخلاقی خواهد بود.

وی با اشاره به وصایای شهدا، حفظ حجاب را پرتکرارترین پیام آنان عنوان کرد و گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود بیش از هر چیز بر حفظ حجاب تاکید کرده‌اند و این نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده این موضوع است. حجاب همچون سدی در برابر سایر رذایل اخلاقی عمل می‌کند و بار‌ها از شهدا شنیده‌ایم که «خواهرم، حجاب تو از خون ما رنگین‌تر است».

دانش کهن در ادامه، بحث حجاب را کاملا عقلی دانست و افزود: همانطور که خداوند برای حفظ سلامت جامعه، دزدی و تهمت را حرام کرده، حجاب را نیز واجب دانسته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی برای ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جوامع مسلمان، گفت: هدف این برنامه‌ها، تضعیف بنیان خانواده در این کشور‌ها است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مساله حجاب، گفت: حجاب سلامت روحی و روانی زنان و مردان جامعه را حفظ می‌کند و در سایه خانواده‌ای سالم است که امید به زندگی و سایر مولفه‌های مثبت رشد می‌کنند.

دانش کهن تصریح کرد: در پرتو رشد فضایل اخلاقی، شهدا تربیت می‌شوند، انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار به جامعه تقدیم می‌شوند و جامعه به تعالی می‌رسد.

وی بازگشت به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را راهکار اصلاح وضع موجود دانست و خاطرنشان کرد: در این مسیر می‌توان از سبک زندگی شهدا الگو گرفت. خوشبختانه جامعه ما برای شهدا ارزش و احترام خاصی قائل است و با بهره‌گیری از سبک زندگی آنان که حجاب در آن جایگاه ویژه‌ای دارد، می‌توان به استحکام این ارزش‌ها و ترویج آنها کمک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار