کارشناس مسائل آمریکا مطرح کرد؛

تاریخ تحلیلی ترور رؤسای جمهور در آمریکا/ آیا واشنگتن در آستانه جنگ داخلی قرار دارد؟

ابوالفتح گفت: مردم و احزاب آمریکا امروز از وضع موجود ناراضی هستند و ناکامی‌ها و مشکلات خودشان را متوجه سیاستمداران می‌دانند؛ بر همین اساس در آینده نیز شاهد اتفاقاتی مثل ترور ترامپ خواهیم بود.
کد خبر: ۶۷۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲ - 14July 2024

«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا پیرامون حادثه ترور «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: اگر به تاریخ آمریکا نگاهی کنیم متوجه می‌شویم که تا امروز چهار رئیس جمهور ترور و کشته شدند و چندین نامزد انتخابات نیز مورد سوءقصد قرار گرفتند. ضمن اینکه تعدادی از رهبران سیاسی هم ترور شده و کشته شدند.

در آینده نیز شاهد اتفاقاتی ازقبیل ترور ترامپ خواهیم بود

ابوالفتح افزود: در آمریکا ترور پدیده عجیبی نیست و ما با کشوری روبرو نیستیم که در آن تروری اتفاق نیفتاده باشد. زیرا در این کشوری که اینقدر نفرت وجود دارد و آتش نفرت و خصومت فراوان است و یکدیگر را به نابودی آمریکا متهم می‌کنند و در این میان دین و مذهب مردم در حال از بین رفتن است و جامعه‌ای که این میزان در آن سلاح وجود دارد، طبیعی است که تروری اتفاق بیافتد.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: رؤسای جمهور آمریکا چه آنهایی که سرکار هستند مانند بایدن، چه آنهایی که زنده هستند مانند باراک اوباما، دونالد ترامپ، جرج دبلیو بوش و بیل کلینتون، همه آنها تحت مراقبت شدید و شبانه روزی یک تیم بسیار بزرگ امنیتی تحت عنوان سرویس مخفی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نفرت در جامعه آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است. زیرا در گذشته دوره‌ای بود که احزاب بر سر برنامه با هم مشکل داشتند ولی امروز به سمت حذف یکدیگر حرکت کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که سیاسیون انگ‌های بزرگی، چون خداناباوری و عدم اعتقاد به دموکراسی را به هم می‌زنند و دیگر در این فضا و شرایط امکان مصالحه‌ای وجود ندارد.

ابوالفتح اضافه کرد: در این روز‌ها مشاهده می‌کنیم که بایدن و ترامپ اتهاماتی به یکدیگر می‌زنند که این اقدام آنها در جامعه آمریکا تولید نفرت می‌کند. بر همین اساس هم شاهد هستیم که این نفرت و خصومت تا عمق فراوانی در جامعه آمریکا ریشه دوانده است.

کارشناس مسائل آمریکا عنوان کرد: با از بین رفتن تسامح و تساهل سیاسی در جامعه امروز آمریکا، شاهد دوقطبی شدن این کشور هستیم و رقبا به‌دنبال حذف یکدیگر برآمدند. این حذف به حذف فیزیکی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: این خشم گسترده‌ای که امروز در جامعه آمریکا وجود دارد موجب شده تا مردم آمریکا از وضع موجود ناراضی باشند. در این شرایط شاهد هستیم که دموکرات‌ها به یک نوع ناراضی هستند، جمهوری‌خواهان هم به یک نوع دیگر ناراضی هستند و در این میان حتی مستقلین هم به نوعی دیگر ناراضی هستند.

ابوالفتح تصریح کرد: در یک کلام مردم و احزاب آمریکا امروز از وضع موجود ناراضی هستند و ناکامی‌ها و مشکلات خودشان را هم متوجه سیاستمداران می‌دانند. بر همین اساس هم در آینده نیز شاهد اتفاقاتی از  قبیل ترور ترامپ خواهیم بود.

کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: در این میان برخی‌ها در ادبیات داخلی ایالات متحده از این وضعیت با عنوان جنگ داخلی دوم یاد می‌کنند. برخی‌ها نیز از هم اکنون هشدار می‌دهند که آمریکا در آستانه جنگ داخلی دوم خود قرار گرفته است. حتی برخی‌ها در این میان نیز اعتقاد دارند که آمریکا در جنگی داخلی به سر می‌برد.

وی اضافه کرد: این جنگ داخلی هم همانند گذشته نیست که با توپ و تانک و خون‌ریزی همراه باشد، بلکه به شکل ایدئولوژی و فرهنگی است و در حقیقت شاهد شکل گرفتن جنگ داخلی فرهنگی در آمریکا هستیم.

ابوالفتح در پایان گفت: با توجه به تمامی مسائل و موضوعاتی که به آن اشاره کردیم اگر ترامپ و بایدن را در این فضای به شدت عصبی و خشنی که وجود دارد و این میزان سلاحی که در دستان مردم آمریکا وجود دارد ترور نکنند، بسیار عجیب است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار