راوی دفاع مقدس:

خداباوری عملی مهمترین ویژگی شهدا است

«نصر اصفهانی» با بیان خاطراتی از شهدا، گفت: خداباوری عملی مهمترین ویژگی شهدا است.
کد خبر: ۶۷۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ - 14July 2024

خداباوری عملی مهمترین ویژگی شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «اکبر نصر اصفهانی» از فرماندهان و راویان دفاع مقدس امروز (یک‌شنبه) در یادواره شهدای شهر اصفهان، اظهار داشت: موفقیت‌های امروز نظام اسلامی مرهون خون شهدا است و باید قدردان این نعمت بود.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی شهدا خدا باوری است، افزود: بسیاری از مردم خدا را قبول دارند و حتی چه بسا افرادی در مورد خداشناسی کتاب هم نوشته باشند ولی اینکه خدا در زندگی انسان نقش داشته باشد و هدایتگر باشد، جایگاهی والا است که در زندگی شهدا ملموس بود.

نصراصفهانی با اشاره به خاطراتی از شهید زاهدی، تصریح کرد: این شهید برغم اینکه هدف دشمن بود و همواره دشمن در تلاش بود تا ایشان را به شهادت برساند، ولی در ترددهای معمولی هیچگاه از محافظ استفاده نمی‌کرد و معتقد بود خداوند باید حافظ و‌ نگهدار انسان باشد.

وی تبعیت از ولایت را از دیگر ویژگی‌های شهدا برشمرد و ادامه داد: ویژگی شهدا منحصر به زمان دفاع مقدس نبود بلکه هم در زمان دفاع مقدس و هم بعد از آن می‌بینیم افرادی چون شهید سلیمانی تابعیت محض داشتند و خود را سرباز انقلاب و ولایت می‌دانستند.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس گفت: توجه به رعایت بیت المال از دیگر ویژگی‌های شهدا بود به گونه‌ای که شهید حاج حسین خرازی برغم ترورهای اوایل انقلاب حاضر نمی‌شد از خودروی بیت‌المال استفاده کند و با وسیله شخصی تردد می‌کرد و وقتی هم که این مسأله به او توصیه می‌شود، تصریح می‌کرد که ما نسبت به بیت‌المال بدهکاریم نه طلبکار. و فردی مثل شهید زاهدی برغم اینکه روزانه ساعت‌ها بیشتر از موظفی خود کار می‌کرد، اضافه کار نمی‌گرفت و حقوق جانبازی خود را برای ایتام هزینه می‌کرد. 

وی عمل به تکلیف را از دیگر خصوصیات شهدا دانست و تاکید کرد: شهدا نسبت به رعایت حدود الهی در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مقید بودند.

این ویژگی‌ها، خصوصیاتی فراگیر در بین شهدا است و هرکس این ویژگی‌ها را در درون خود نهادینه کند، به سمت شهادت پیش خواهد رفت و لذا لازم این است وین ویژگی‌ها را به عنوان الگو برای حرکت خود انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار