استاد حوزه و دانشگاه:

خون شهدا عامل استحکام پایه‌های شجره طیبه شیعه و نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام «نیلی‌پور» با اشاره به جایگاه شهادت در فرهنگ اسلامی و ضرورت گرامی‌داشت یاد و راه شهدا، گفت: خون شهدا عامل استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی و شجره طیبه شیعه است.
کد خبر: ۶۷۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 14July 2024

خون شهدا عامل استحکام پایه‌های شجره طیبه شیعه و نظام اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «مهدی‌نیلی‌پور» از کارشناسان فرهنگی و مذهبی اصفهان امروز (یک‌شنبه) در یادواره شهدای شهر اصفهان، اظهار داشت: اولین هراس و ترس انسان از منظر روانشناسان‌ ترس از مرگ است و حتی این ویژگی منحصر به انسان نیست بلکه هر موجود زنده‌ای از مرگ وحشت دارد.

وی ادامه داد: شهید فردی است که مسأله مرگ را برای خودش حل کرده است و بر خلاف غالب مردم که از مرگ هراس دارند، شهدا به صورت هدف‌مند و هدف‌دار به استقبال مرگ می‌روند و ترس از مرگ را برای خود به لذت تبدیل کرده‌اند و این بدان علت است که روح این افراد آنقدر بالنده است که در فیزیک مادی نمی‌گنجد.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور اضافه کرد: افراد در جامعه سه دسته‌اند؛ برخی روحشان کوچک‌تر از جسمشان است که این افراد به دنبال عیاشی و خوش‌گذرانی هستند و قرآن آنها را مترفین خطاب می‌کند، برخی روحشان به اندازه جسمشان است و برخی روحشان بزرگتر از جسمشان است به گونه‌ای که حتی عالم به این بزرگی را برای خود قفس می‌دانند و تلاش می‌کنند با یک حرکت هدف‌دار و معنادار از این قفس پر بکشند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های شهید مطهری در خصوص شهادت، افزود: شهدا ویژگی مرکبی از اصلاح و عرفان دارند زیرا برخی با نگاه عارفانه از اجتماع دورند و برخی بلعکس ولی شهید هر دو را ترکیب کرده است و از یک سو عارفانه در مسیر سلوک الی الله گام برداشته و فنای در خدا را دنبال می‌کند و از سوی دیگر فردی مصلح و دغدغه‌مند نسبت به جامعه است و لذا بسیاری از عرفای اسلامی بر شهدا غبطه می‌خوردند.

وی با اشاره ضرورت گرامی‌داشت یاد و راه شهدا، گفت:نباید اجازه داد زمان غبار فراموشی بر چهره شهدا بکشد چون خون شهدا عامل استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی و شجره طیبه شیعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار