معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد؛

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در تاسوعا و عاشورا تا ساعت ۲۴

سرهنگ کشیر از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در تاسوعا و عاشورا تا ساعت ۲۴ خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ - 14July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سرهنگ «فیروز کشیر» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اظهار داشت: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در این شب‌ها، پلیس راهور تهران بزرگ، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را برای هر چه باشکوه و منظم‌تر برگزار شدن این مراسم پیش بینی کرده و توصیه‌هایی نیز برای عابرین پیاده، راکبین موتورسیکلت و رانندگان دارد.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در تاسوعا و عاشورا تا ساعت ۲۴

کشیر افزود: در این شب‌ها همکاران بنده به صورت صد درصدی در تمامی معابر اصلی و فرعی حضور و تا پایان مراسم، کنترل تردد‌ها و ایجاد نظم و امنیت تردد‌ها را به صورت خاص و ویژه بر عهده خواهند داشت.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: چندین لباس و راکت پلیسی جهت ایجاد نظم و انضباط ترافیکی بیشتر در شهر تهران، به مسئولین هیأت‌های مذهبی و تکایا که قرار است دستجات عزاداری آنها در سطح معابر شهر تهران تردد داشته باشند تحویل شده است که باید افرادی که آموزش‌های لازم را دیده اند از این وسایل در جهت هدایت صحیح خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران استفاده کنند و حتماً مسؤولین این دستجات عزاداری همکاری لازم را با تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

وی ضمن بیان این موضوع که رانندگی‌ها باید طوری باشد که مردم هیچ گونه نگرانی حضور در معابر را نداشته باشند افزود: در این شب‌های محرم اقدامات ما و رانندگی‌های شهروندان باید طوری باشد که بدون حادثه و تصادف و مشکل ترافیکی، عابرین پیاده و افراد سالمند و خانواده‌هایی که به هیأت مذهبی تردد می‌کنند بدون هیچ دل نگرانی در مراسم مذهبی شرکت کنند.

سرهنگ کشیر از رانندگان خواست که همیشه و در همه حال به افراد مسن و افرادی که توانایی حرکت سریع را ندارند احترام گذاشته و مخصوصاً در این شب‌ها تمرکز، حواس و چشم خود را در حین تردد‌ها از کودکان و افراد ناتوان بر ندارند.

وی به رانندگان نیز توصیه‌ای داشت و گفت: لباس‌های عابرین مشکی است و به همین خاطر رانندگان به صورت کامل عابرین پیاده را نمی‌بینند به همین خاطر توصیه می‌شود در این شب‌ها رانندگان با دید وسیع‌تر و حواس جمع‌تر راندگی کنند و در هنگام رسیدن به محل‌های عزاداری و دستجات سینه زنی توقف کرده و اجازه عبور عابرین پیاده را بدهند و پس از حصول اطمینان از نبود افراد حرکت کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: عابرین پیاده حتماً در این شب‌ها از نقاط روشن تردد کرده و هیچ گاه از عرض معابر بزرگراهی جهت تردد به سمت دیگر بزرگراه استفاده نکنند و همیشه از پل‌های هوایی و پیاده رو‌ها استفاده کرده و سعی شود از کفش و یا شلواری استفاده شود که رنگ آن متمایز از رنگ مشکی باشد و یا اینکه قسمت‌هایی از آن شبرنگ داشته باشد تا رانندگان بتوانند عهابرین پیاده را بهتر و بیشتر رؤیت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

سرهنگ کشیر گفت: موتورسواران گرامی سعی کنند از کلاه ایمنی با رنگ سفید در این ایام استفاده نمایند، زیرا لباس آنان تیره و مشکی است به همین دلیل سفیدی رنگ کلاه باعث هر چه بهتر و بیشتر دیده شدن تردد‌های آنان در سطح معابر شهر تهران می‌شود.

وی افزود: راکبین موتورسیکلت به این نکته توجه داشته باشند که اگر در سیستم روشنایی وسیله آنها نقص وجود دارد حتماً نسبت به رفع آن اقدام کنند و هیچگاه بدون چراغ در تاریکی هوا تردد نکنند و این وسیله را به وسیله شبرنگ آشکار سازی کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به مسئولین هیأت‌های مذهبی نیز توصیه داشت: حتماً موکب‌ها را در نقاط و محل‌هایی برپا کنند که دارای نور کافی و لازم باشد و بیشتر دیده شود و در نقطه کور قرار نداشته باشد. همچنین مسؤولین هیأت‌های مذهبی همکاری لازم را به ویژه در این شب‌ها با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند تا مراسم امسال نیز در کمال صحت و سلامت و باشکوه‌تر و منظم‌تر برگزار شود.

سرهنگ کشیر گفت: محدودیت تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در شهر به ۲۴ تغییر کرده و رانندگان وسایل نقلیه سنگین باید به این موضوع توجه داشته باشند و این ممنوعیت‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) نیز تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و همکاران بنده اجازه ورود این خودرو‌ها را به داخل شهر نخواهند داد که از رانندگان وسایل نقلیه سنگین می‌خواهیم حتماً به ساعت تردد‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها