خطیب و کارشناس مذهبی:

حضور در هیئات مذهبی، زمینه تحول افراد و بندگی آنها را فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام‌ نعمتی گفت: آن کسانی که در عمر خود با حضرت سیدالشهداء (ع) معامله می‌کنند به صورت قطعی سود می‌کنند. بار‌ها دیده شده که برخی افرادی که ظاهراً در مسیر درستی نبوده‌اند با حضور در محافل مذهبی و عزاداری متحول شده و از افرادی که پیشینه و سابقه مذهبی داشته‌اند، سبقت گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵ - 14July 2024

حضور در هیئات مذهبی، زمینه تحول افراد و بندگی آنها را فراهم می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مراسم اقامه عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و دهمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در مجموعه صنایع دفاعی شهید کاوه؛ با حضور مدیران و کارکنان این مجموعه نظامی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اسماعیل نعمتی» خطیب و کارشناس مذهبی ضمن اشاره به آیه ۶۵ سوره مبارکه نساء (فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا/ به پروردگارت سوگند که آنها مؤ من نخواهند بود، مگر اینکه تو را در اختلافات خود به داوری طلبند؛ و سپس در دل خود از داوری تو احساس ناراحتی نکنند، و کاملا تسلیم باشند) طی سخنانی اظهار داشت: مسلمان بودن فقط به ادای نماز تنها نیست بلکه بر اساس روایتی از امام صادق (ع)؛ شیعیان را باید از صدق حدیث و گفتارشان شناخت. بر همین اساس؛ چنین نکته‌ای باید به صورت جامع‌الاطراف در شخصیت یک فرد مومن ظهور و بروز داشته باشد.

وی تأکید کرد: خداوند متعال در سوره‌های مختلف قرآن کریم، مثل سوره مبارکه شمس، قسم‌های مختلفی می‌خورد تا انسان‌ها از مسیر بندگی دور نشوند و به روح تسلیم در برابر پروردگار برسند. چنین روحیه‌ای در روز عاشورا و در واقعه کربلا؛ در شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع) نمود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعمتی افزود: فلسفه ابتلا به بلایا و گرفتاری‌ها برای افراد عادی؛ ارتقای درجه و برای اولیای خدا، کسب مقام شفاعت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حدیثی امام صادق (ع) تصریح کرد: «همه ما کشتی نجات هستیم ولی کشتی امام حسین (ع) زودتر به مقصد می‌رسد». بر اساس این روایت و برخی شواهد؛ ثابت شده است، آن کسانی که در عمر خود با حضرت سیدالشهداء (ع) معامله می‌کنند به صورت قطعی سود می‌کنند. بار‌ها دیده شده که برخی افرادی که ظاهراً در مسیر درستی نبوده‌اند با حضور در محافل مذهبی و عزاداری، مثل هیئت، متحول شده و از افرادی که پیشینه و سابقه مذهبی داشته‌اند، سبقت گرفته‎اند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در مسیر بندگی و ارادت به ساحت اهل بیت (ع) در تمامی شئون بایستی تسلیم و مطیع آنها باشیم، در پایان صحبت خود خطاب به حضار گفت: هرگاه که پای شما به مکانی مثل هیئات مذهبی باز می‌شود، در جامعه نسبت به شما توقعی ایجاد می‌شود و باری به دوش‌تان می‌آید؛ به همین خاطر باید حرکات‌تان در تمامی ساحات و سبک زندگی، به صورت حساب شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها