اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی در بلوار ساحلی بندرعباس

همزمان با روز نهم محرم، اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی روز دوشنبه با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و علمدار دشت کربلا، در «زیر پرچم» بوستان غدیر بلوار ساحلی بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ - 15July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، عزاداران حسینی با شعار «بندرعباس شهر محبان حضرت عباس(ع)»، از ساعت هفت صبح روز دوشنبه در زیرپرچم بلوار ساحلی بندرعباس گردهم آمده و در فضای معنوی و شور حسینی با گردهمایی قشرهای مردمی و سینه زنی سنتی، عشق و ارادت خود را به شهدای دشت نینوا به‌ویژه حضرت ابوالفضل العباس(س) علمدار کربلا ابراز داشتند.

تاسوعای حسینی هر ساله در بوستان غدیر بندرعباس معروف به زیرپرچم برگزار می‌شود که علاوه بر سینه زنان، شماری از مردم هم اقدام به فعالیت‌های جنبی و خودجوش از جمله ساخت سایه‌بان، پذیرایی با آب و شربت و نمایشگاه عکس شهدا می‌کنند که جلوه دیدنی دارد.

امروز علاوه بر بندرعباس دیگر نقاط استان هرمزگان نیز شاهد برگزاری مراسم تاسوعای حسینی بود و جای جای این خطه از ایران زمین غرق در عزا و ماتم است.

مردم ولایتمدار هرمزگان در روز تاسوعا با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به زنجیر زنی، سینه زنی، نوحه خوانی و سوگواری پرداخته و با زنده نگهداشتن یاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دیگر شهدای کربلا، اشک ماتم ریختند.

همچنین عصر تاسوعا نیز مراسم عزاداری در آستانه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار می‌شود که محدودیت رفت و آمد و توقف بعد از نماز مغرب و در ضلع شمالی بلوار روبروی حرم و باند شمالی از خیابان شهید تابدار به سمت حرم اعمال می‌شود.

در شب تاسوعای حسینی، نیز سه هزار و ۵۰۰ دست غذای نذری نیز به رسم هر ساله توسط هیات عزاداری مسجد صاحب الزمان (عج) روستای کریان شهرستان میناب طبخ و بین عزاداران توزیع شد.

شب گذشته و امروز نیز در بسیاری از هیات‌های عزاداری هرمزگان، مردم مومن و ولایتمدار این خطه از ایران اسلامی، به یاد تشنه لبان دشت کربلا مشک‌هایی پر از آب و شربت خنک بر دست گرفته و با چشمانی اشکبار و ماتم زده در میان عزاداران حسینی توزیع کردند و همچنین عزاداران را اطعام کردند.

از نخستین ساعات صبح امروز و با توجه به حضور خیل عظیم مردم و هیات‌های مذهبی در اماکن مقدس و امامزادگان، ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی به منظور رفاه حال عزاداران حسینی در بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان اعمال شده است.

تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا و حق گذاری عباس بن علی(ع) است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار