تل‌آویو:

یمنی‌ها بندر ایلات را ورشکسته کردند

مدیر بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی گفت که یمنی‌ها با عملیات خود در دریای سرخ بندر ایلات را ورشکسته کردند.
کد خبر: ۶۷۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ - 15July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مدیرکل بندر ایلات در اظهارات جدیدی بار دیگر ورشکستگی این بندر در جنوب سرزمین‌های اشغالی را تایید کرد.

تل‌آویو: یمنی‌ها بندر ایلات را ورشکسته کردند

گیدئون گولبر گفت: این بندر در وضعیت ورشکستگی قرار دارد و در ماه‌های اخیر تنها یک کشتی به اینجا آمده است.

وی افزود: یمنی‌ها درب ورود به اینجا (بندر ایلات) را بستند.

مدیرکل بندر ایلات به دنبال توقف فعالیت این بندر در نتیجه پاسخ‌های نظامی جبهه مقاومت، به تازگی خواستار حمایت مالی کابینه نتانیاهو از این بندر شد.

گیدئون گولبر، مدیرکل بندر ایلات، طی بحثی در کمیته اقتصادی کنست، از کابینه نتانیاهو خواست به غیر از وام‌هایی که باید بعداً بازپرداخت شود، به این بندر کمک مالی کند.

وی افزود: فعالیت این بندر هشت ماه است که در اثر حملات (مقاومت) متوقف شده و این بدان معناست که درآمدی در کار نیست.

گولبر همچنین با بیان اینکه اداره بندر به لطف کمیته اقتصادی کنست و هیستادروت (اتحادیه کار اسرائیل) از اخراج کارمندان خودداری کرده است، گفت: ما از کابنیه نتانیاهو می‌خواهیم یک راه حل فوری ارائه دهد بندر به دلیل چیزی تحت عنوان سوء مدیریت نیست که تعطیل شده، بلکه به این دلیل است که کشور‌های ائتلاف کنترل آنجا را از دست داده اند.

وی ادامه داد: کمیته اقتصادی کنست اوضاع در بندر ایلات را که مسیر کشتیرانی به آنجا توسط یمنی‌ها تقریبا به طور کامل مسدود شده مورد بررسی قرار دادند.

مدیر بندر ایلات اخیر نیز گفته بود که شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت متحمل می‌شویم.

به گفته وی اگر روزی اسرائیل در شمال با حزب الله وارد جنگ و فرودگاه بن گورین بسته شود و موشک‌ها به بنادر حیفا و اشدود در سواحل دریای مدیترانه برسد، اسرائیل در محاصره کامل قرار می‌گیرد، پس از هم‌اکنون باید برای بازگشایی مسیر به سمت ایلات کاری انجام شود.

گالبر افزود: شرکت بهره بردار بندر ایلات، برای ماه‌های نوامبر و دسامبر مقداری کمک دریافت کرده است ولی این کمک‌ها، حقوق کارکنان را نیز پوشش نمی‌دهد.

به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی به دنبال تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد پاسخ‌های راکتی و پهپادی نه‌تنها یمنی‌ها بلکه نیرو‌های مقاومت در عراق و بحرین نیز قرار گرفته که در نهایت به تعطیلی بندر و تحمل خسارات اقتصادی سنگین به آنجا منجر شده است.

شرکت‌های بزرگ کشتیرانی دریایی حرکت خود را به سمت بندر ایلات متوقف کرده‌اند، به ویژه آنهایی که قصد تحویل کالا به رژیم اشغالگر صهیونیستی را داشتند و از همین رو فعالیت کشتیرانی خود را در دریای سرخ متوقف کردند.

اسرائیل از این بندر عمدتاً کالا‌های فله، پتاس و اتومبیل وارد می‌کند. عملیات نظامی یمن در دریای سرخ موجب شده که هر هفته صد‌ها کشتی کانتینری یک سفر بسیار طولانی‌تر، حدود ۴۰۰۰ مایل طولانی‌تر، را با عبور از دماغه امید نیک و دور زدن آفریقا داشته و به سمت اروپا بروند که در نتیجه آن هزینه سوخت و کرایه کشتی‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار