مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

غزه مصداق واقعی کربلا در دنیای امروز است

سردار مرادحاجتی گفت: عینی‌ترین واقعه در انقلاب اسلامی شبیه به واقعه کربلا را در دوران دفاع مقدس، خاک شلمچه و گرمای شدید خوزستان دیدیم. جایی که به حرمت خون‌های ریخته شده جوانان وطن به کربلای ایران شهره شد.
کد خبر: ۶۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ - 15July 2024

غزه مصداق واقعی کربلا در دنیای امروز استبه گزارش خبرنگار دفاعپرس از خوزستان، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی، تاسوعا و عاشورای حسینی را به شیعیان عالم تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛

فرهنگ عاشورا، فرهنگ از خود گذشتگی و مقاومت برای آرمان‌های بلند انسانی و اسلامی است؛ وقتی امام‌حسین (ع) به سمت کربلا رفت فرمود: «إنّی لا أری المَوتَ إلاّ سَعادَةً، و لا الحَیاةَ معَ الظالِمینَ إلاّ بَرَما». بنابراین اگر انسان‌ها در محیط تباهی و ظلم قرار بگیرند و در معرض سقوط قرار بگیرند و راهی برای نجات آن‌ها نباشد، شایسته است انسان‌ها قیام کنند و مرگ را به جان بخرند تا بشریت را از این تباهی نجات دهند که امام حسین (ع) در چنین موقعیتی قرار گرفت.

عینی‌ترین واقعه در انقلاب اسلامی شبیه به واقعه کربلا را در دوران دفاع مقدس، خاک شلمچه و گرمای شدید خوزستان دیدیم. جایی که به حرمت خون‌های ریخته شده جوانان وطن به کربلای ایران شهره شد.

خوشبختانه امروز فرهنگ عاشورا چنان گسترش یافته است که نه تنها شیعه و امت اسلامی و ادیان الهی بلکه قاطبه انسان‌ها این فرهنگ را به عنوان فرهنگ ارزشمند و شایسته پاس می‌دارند و  واقعه کربلا را تعریف می‌کنند. برای ایشان اشک‌ می‌ریزند. از امام حسین (ع) درس می‌گیرند و ایستادگی در مقابل ظلم و فساد را سیره خود می‌کنند.

ترویج فرهنگ عاشورایی و بکارگیری میراث اهل بیت (ع) برای خدمت به مردم در جامعه کنونی ما نیز باید نهادینه شود همانگونه که رهبر معظم انقلاب در وقایع مختلف کشور بارها و بارها بر بصیرت و استقامت تاکید فراوان داشتند.

امروزه غزه مصداق واقعی دشت کربلاست. رسالت ما به عنوان کشوری که پرچمدار حمایت قاطع از مظلومان دنیا است این است که زینب وار فجایع انسانی رخ داده در فلسطین را به گوش مردم دنیا برسانیم.

اینجانب به عنوان خادم‌الحسین حوزه ایثار، جهاد و شهادت در پایتخت موکب‌ها و از کربلای ایران ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را به ملت بزرگ کشورم و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر دنیا تسلیت می‌گویم و امیدوارم که همه ما سربازان خوبی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها