حضرت عباس (ع) پرچمدار وفاداری در مکتب عاشورا است

حجت الاسلام «دهشت» گفت: حضرت عباس علیه السلام برای درخشش در دشت کربلا ذخیره شده بود و با پرچمداری در این واقعه به الگوی وفاداری بدل شدند.
کد خبر: ۶۷۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ - 15July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان،حجت الاسلام «دهشت» از علمای سخنران در مراسم عزاداری هیات محبان رضا علیه السلام در مرکز هرمزگان با بیان اینکه مکتب عاشورا سرشار از آموزه‌های ارزشمند برای حیات طیبه است، اظهار داشت: فرزندان خود را با مفاهیم و آموزه‌های امام حسین علیه السلام نظیر ایثار، جوانمردی، مروت، عزت طلبی و ... آشنا کنید.به گفته وی، حضرت عباس علیه السلام در بستر فرهنگ عاشورا به چنان جایگاه رفیعی رسیده که برای رسیدن به معرفت حسین علیه السلام باید از باب ایشان عبور کرد.

حجت الاسلام دهشت، باب الحوائج بودن حضرت ابالفضل العباس را بواسطه دلبستگی امام حسین و گشودن گره از مشکلات حضرت سیدالشهداء در دشت کربلا را عنوان و بیان کرد: تاسوعا یعنی نهمین روز از قیام اباعبدالله و نام گذاری این روز به نام حضرت عباس علیه السلام نیز بواسطه نقش ایشان در دشت کربلا و همراهی با حضرت حسین علیه السلام است.

وی ادامه داد: در روز تاسوعا عبیدالله بن زیاد به شمر می‌گوید راه غلبه بر حسین، دور ساختن عباس از اوست چون این دو برادر در کنار هم چنان می جنگند که لشکر را در هم می پیچند. او حتی ماجرای جنگ صفین را مثال می‌زند که عباس با ضرب شمشیر، لشکری را به هم می ریخت و امان از لشکر می‌برد.

حجت‌الاسلام دهشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه عباس نماد وفاداری در دشت کربلا است، خاطرنشان کرد: او در بصیرت، دشمن شناسی، شجاعت و ایمان به ولیش چون ستاره‌ای می‌درخشد به طوری که حتی به امان نامه هم توجه نکرد چون او برای ذخیره کربلا تربیت شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار