شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان زرقان برگزار شد

جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان زرقان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر اعضای شورا برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ - 15July 2024
شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان زرقان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان زرقان که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر اعضای شورا برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: امام حسین (ع) مشهور‌ترین فرد در دنیای اسلام آن دوران بود، اما غریب‌ترین انسان از لحاظ تبعیت نیز است که مسلمانان آن دوران از ایشان که جانشین بر حق و امام آن زمان بود، تبعیت نکردند و منجر به رخدادن واقعه کربلا شد. 
 
وی با بیان اینکه خواص بی بصیرت و عافیت طلب و مردم با جهالت مسبب واقعه کربلا بودند که باعث عبرت جهانیان شدند، افزود: باید به ویژه در ایام محرم معرفت نسبت به امام حسین (ع) افزایش پیدا کند.
 
سردار کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت دادن دولت سیزدهم به ویژه شهید آیت الله رئیسی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تقدیر قرار داد و گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد که خیر و برکات آن در جامعه به خوبی قابل لمس خواهد بود همچنین می‌توان گفت که شهید آیت الله رئیسی نوع حکمرانی اسلامی را بنیان گذاشت که امیدواریم دولت چهاردهم این رویه را دنبال کند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس پس از ارائه گزارش روند تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان زرقان توسط مجریان و مدیران گفت: یادمان شهدای گمنام شهرستان زرقان باید با همت ویژه و عالی مدیران تکمیل شود چراکه یقینا آباد کردن یادمان‌ها به عنوان قبله گاه فرهنگی هر شهر، خیرات و برکات بسیاری به دنبال دارد و موجب دعای خیر مردم می‌شود.
 
سردار کوشکی با اشاره به اهمیت نگارش نقش شهرستان در دفاع مقدس، بر تسریع مراحل تدوین کتاب نقش شهرستان زرقان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.
 
گفتنی است، تخصیص اعتبارات، چگونگی تکمیل یادمان شهدای گمنام، روند نگارش نقش شهرستان زرقان در دوران دفاع مقدس، شهر آرایی، یادواره‌های شهدا و اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها