ندای لبیک «یا حسین» مردم سیستان و بلوچستان در روز عاشورا طنین انداز شد

همزمان با فرارسیدن روز عاشورا عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان با فریاد «لبیک یا حسین» به عزاداری پرداخته و بار دیگر عشق و ارادت قلبی خود به سیدالشهدا را نشان دادند.
کد خبر: ۶۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ - 16July 2024

ندای لبیک «یا حسین» مردم سیستان و بلوچستان در روز عاشورا طنین انداز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، امروز قصه محرم به سَرها رسیده، صدای طبال‌ها دم به دم بلندتر می‌شود، کاش به ظهر امروز نرسیم و کاش ظهر عاشورا هرگز فرا نمی‌رسید و این دل خون هزار پاره نمی‌شد و خورشید بر سر نیزه‌ها طلوع نمی‌کرد.

امروز با نزدیک شدن به ظهر عاشورا با وجود گرمای بیش از ۴۰ درجه‌ای دمای هوا عزاداری‌ها در تمامی شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان به اوج خود رسیده و تشکیل دسته جات منظم سینه زنی و دسته زنی و طنین نوای لبیک یا حسین (ع) و یا ابوالفضل العباس (ع) فضای شهرها را غرق ماتم و عزا کرده، مردم آمده‌اند تا بار دیگر به یاد شهدای دشت کربلا فریاد عزت و آزادی سردهند.

دسته‌های عزاداری سیستان و بلوچستان با پای پیاده و در حالی که مشغول زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی هستند به سمت جایگاه اصلی مراسم عاشورا در شهرها حرکت کردند.

مردم عزادار سیستان و بلوچستان از نخستین ساعات امروز با حضور در هیأت‌های عزاداری و برپایی خیمه‌های عزا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان نشان دادند، در شهر زاهدان هیأت‌های مذهبی به سمت میدان امام حسین (ع) محل اجتماع بزرگ عاشوراییان واقع در گلزار شهدا در حرکت هستند.

برپایی ایستگاه‌های نذری و صلواتی توزیع آب، شربت، حلیم، حلوا و سایر غذاها برای پذیرایی از عزاداران حسینی گوشه دیگری از دلدادگی‌های شهروندان زاهدانی در روز عاشورای حسینی است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها