درخواست باقری برای توقف حملات اسرائیل علیه غزه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و خواستار افزایش تلاش‌های موثر برای توقف حملات بر علیه مردم غزه جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم غزه شد.
کد خبر: ۶۷۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸ - 16July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و چندجانبه گرایی، عصر دوشنبه به وقت محلی با «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار و در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

درخواست باقری برای توقف حملات اسرائیل علیه غزه
 
در این دیدار، رییس مجمع عمومی سازمان ملل از نقش سازنده ایران در منطقه بویژه در تامین ثبات و امنیت در منطقه از طریق توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه ومنطقه قدردانی کرد. 
 
سرپرست وزارت خارجه در این دیدار با شاره به آخرین تحولات فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، از تلاش‌های مجمع عمومی و ریاست این مجمع در خصوص تصویب قطعنامه‌ها و اقدامات سازنده مجمع جهت حمایت از فلسطین و توقف حملات ونسل کشی در غزه قدردانی کرد. 
 
باقری خواستار افزایش تلاش‌های موثر برای توقف حملات بر علیه مردم غزه جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم غزه شد. 
 
وی در این نشست با تبیین روند همکاری‌های ایران با سازمان‌های بین المللی، از تلاش مجمع عمومی در خصوص مقابله با تحریم‌های یکجانبه قدردانی کرد. 
 
رییس مجمع عمومی نیز ضمن تاکید بر تداوم اقدامات در مقابله با یکجانبه گرایی، ابراز امیدواری کرد که این‌گونه تلاش‌ها به نتیجه برسد.
 
سرپرست وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی برای شرکت در نشست شورای امنیت در خصوص فلسطین و همچنین نشست شورای امنیت در زمینه چندجانبه گرایی وارد نیویورک شد.
 
دو نشست شورای امنیت به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، برگزار می‌شود.
 
سرپرست وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه به وقت محلی در بدو ورود به نیویورک در گفتگو با خبرنگاران افزود: در دو روز آینده دو نشست مهم در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهد شد. فردا نشستی درباره چندجانبه گرایی برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه نیز نشستی درباره فلسطین. هر دو موضوع از جهات مختلف برای هم جهان و هم مناسبات بین المللی و هم جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.
 
باقری اضافه کرد: در مورد فلسطین، یک جنایت و نسل کشی عینی و آشکار در طول ۹ ماه گذشته در غزه در حال انجام است. جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی موضوع فلسطین بطور جدی در کنار دیگر تحرکات و فعالیت هایش، نقش آفرین فعال بوده است.
 
سرپرست وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: در چند ماه گذشته، شهید امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در نشست مجمع عمومی و هم در نشست شورای امنیت شرکت کردند و یک نقش آفرینی فعالی را برای تبیین واقعیت‌هایی که در صحنه فلسطین و غزه می‌گذرد، داشتند.
 
باقری تصریح کرد: در این مقطع هم جمهوری اسلامی ایران سعی دارد از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل برای دفاع از حق و مواضع و کیان ملت فلسطین و همینطور برای تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار