آمریکا مانع اصلی پایان جنگ غزه

آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین متحد رژیم صهیونیستی با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود از این رژیم اشغالگر و نامشروع مانع واقعی و جدی پایان تجاوز ارتش «اسرائیل» به غزه و کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین است.
کد خبر: ۶۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵ - 17July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جهان امروز در حالی شاهد جنایتی بزرگ و کم‌سابقه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از این رژیم اشغالگر و کودک‌کش دست ارتش متجاوز صهیونیستی را برای تداوم و گسترش جنایات خود در غزه باز گذاشته است.

آمریکا مانع اصلی پایان جنگ غزه

از طرف دیگر، جنگ غزه در حالی وارد دویست و هشتاد و پنجمین روز خود شده است که مردم جهان شاهد کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی هستند. جنایاتی که گویی نقطه پایانی برای آن وجود ندارد و هر روزی که از تحمیل این جنگ خونین و نابرابر بر مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه می‌گذرد مردان، زنان و کودکان بیشتری را به کام مرگ می‌کشد.

اما در این میان شاید بتوان متهم اصلی آغاز جنگ غزه و جنگ‌های گذشته و همچنین تداوم جنگ فعلی را آمریکا دانست. کشوری که با حمایت‌های تمام و کمال خود از سران و مقامات تل‌آویو ضمن تجهیز و تقویت ارتش این رژیم، از آن برای کشتار مردم فلسطین و تداوم وضعیت موجود حمایت و پشتیبانی می‌کند.

در حقیقت باید گفت که موضع رسمی آمریکا حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ادامه پیدا کردن جنگ غزه است. زیرا در این صورت است که به زعم خود ضمن تضعیف مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت در منطقه به تقویت و استحکام پایه‌های رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی کمک شایانی می‌کند.

از طرف دیگر، حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط به حوزه‌های تسلیحاتی محدود نمی‌شود و دولت بایدن با ارائه کمک‌های مالی گسترده و اختصاص وام‌های بدون بهره کلان به این رژیم اشغالگر و نامشروع، زمینه تداوم جنگ غزه و کشتار و نسکشی هرچه بیشتر مردم غزه را فراهم می‌کند.

حمایت سیاسی، حوزه دیگری که رژیم صهیونیستی به صورت کامل از پشتیبانی‌های آمریکا برخوردار است. در طول چندین دهه از تشکیل رژیم صهیونیستی تا امروز و حتی در جریان جنگ غزه شاهد هستیم که دولت آمریکا در نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ازجمله سازمان ملل متحدد مانع از تصویب قطعنامه‌های الزام‌آور علیه جنایات این رژیم اشغالگر و کودک‌کش می‌شود.

در واقع بر خلاف عرف جهانی که برای رسیدگی و حل و فصل مسائل و بحران‌های جهانی از رویکرد چندجانبه‌گرایی می‌توان استفاده کرد و این رویکرد بسیار مهمی است که می‌تواند در جهت حل مسائل جهانی مفید فایده واقع شود، آمریکا رویکرد یکجانبه‌گرایی را در برخورد با بحران‌های جهانی ازجمله جنگ غزه درپیش گرفته است.

در حقیقت رویکرد یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه بین‌المللی تا امروز نه تنها نتوانسته است صلح و ثبات و همچنین امنیت را در جهان ایجاد کند که رویکرد زیاده‌خواهانه و برتری‌جویانه آمریکا در عرصه جهانی موجب شده تا مسائل و بحران‌های بین‌المللی لاینحل باقی مانده و وقایع وحشتناک بشری همچون جنگ غزه همچنان ادامه پیدا کند.

بر همین اساس و با توجه به وضعیت و شرایط امروز جنگ غزه و جایگاه آمریکا در برابر این بحران جهانی با قاطعیت می‌توان گفت تا زمانی که ایالات متحده همچنان رویکرد یکجانبه‌گرایی خود در برخورد با مسائل و بحران‌های جهانی را ادامه داده و از رویکرد چندجانبه‌گرایی فاصله بگیرد نمی‌توان به پایان جنگ غزه امیدی داشت.

در پایان باید گفت، جهان اگر خواهان پایان جنگ غزه و توقف کشتار و نسل‌کشی مردم غزه است باید با تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی و متحد اصلی آن آمریکا، این حامی و پشتیبان همیشگی صهیونیست‌ها را مجبور به درپیش گرفتن و تن دادن به رویکردی چندجانبه با هدف رسیدن به اجماع جهانی در جهت دستیابی به صلحی پایدار و دائمی کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها