امام جمعه گنبدکاووس:

حضرت زینب (س) باعث بقا و مانایی حماسه فرهنگی عاشورا شد

حجت‌الاسلام «ترابی» گفت: جهاد حضرت زینب (س) باعث بقا و مانایی حماسه فرهنگی عاشورا شد، ایشان نمونه کامل یک زن و پیام رسان حماسه حسینی است و الگویی که دختران و زنان ما باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند این است که زینب وار، آینه‌دار جبهه‌های جنگ و هشت سال دفاع مقدس درجمهوری اسلامی ایران شوند.  
کد خبر: ۶۷۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ - 18July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس ازگلستان، حجت‌الاسلام «محمود ترابی» امروز پنجشنبه بیست و هشتم تیر در تجمع بزرگ رهروان زینبی که با حضور بانوان شهرستان گنبدکاووس در جوار حرم مطهر حضرت یحیی بن زید (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خون‌های پاک و مقدسی که دشت کربلا را رنگین کرد به یک حماسه تبدیل شد و این حماسه یک پیام داشت که هدف و آرمان نهضت عاشورا را بیان می‌کرد و این پیام تنها به یک پیام رسان نیاز داشت، که پیام رسان چنین آرمان و هدف جاودانه کسی جز حضرت زینب (س) نمی‌توانست باشد و چه زیبا سرنوشت یک نهضتی که عمری جاودانه دارد به دست یک زن سپرده شد.

زینب (س) نمونه کامل یک زن و پیام رسان حماسه حسینی است

 قیام عاشورا در حقیقت ایستادگی در برابر ظلم بوده است و امام حسین (ع) نشان داد که مسلمان واقعی نمی‌تواند در مقابل حکومت جور و ظالم سکوت پیشه کند، امام با شهادتش این امر را ثابت کرد، اما دستگاه تبلیغاتی و فریبکارانه بنی‌امیه می‌خواست این قائله در همان کربلا ختم شود.
وی افزود: اگر گفته می‌شود اهمیت کار حضرت زینب کبری (س) از شهادت امام حسین (ع) کمتر نیست به خاطر این مسئله است که ایشان نگذاشت ماجرای کربلا در همان کربلا بماند در واقع حضرت زینب (س) رسانه عاشورا بود، او بود که منزل به منزل وقایع عاشورا و هدف قیام امام حسین (ع) را برای مردم خصوصا شامیان تشریح کرد.
امام جمعه گنبدکاووس بیان کرد: حضرت زینب تواسنت با برجسته کردن خصوصیاتی همچون صبر، شجاعت، ایمان، حیا، ولایتمداری این وظیفه را انجام دهد چراکه در آن شرایط اگر ایشان به این سلاح مجهز نبود نمی‌توانست در مقابل دستگاه ظلم و غفلت مردم پیروز شود.
زینب (س) نمونه کامل یک زن و پیام رسان حماسه حسینی است
ترابی با اشاره به ضرورت اهمیت سیره زینبی در شرایط امروز کشور گفت: جهاد حضرت زینب (س) باعث بقا و مانایی حماسه فرهنگی عاشورا شد، ایشان نمونه کامل یک زن و پیام رسان حماسه حسینی است و الگویی که دختران و زنان ما باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند این است که زینب وار، آینه‌دار جبهه‌های جنگ و هشت سال دفاع مقدس درجمهوری اسلامی ایران شوند.   
ترابی تصریح کرد:بانوان ایرانی باید ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام را در زندگی فردی و اجتماعی سرلوحه خود قرار دهند تا بتوانند نقش تاثیرگذار خود را در جامعه تسری دهند.
وی دو مولفه ایمان و بصیرت را از شاخصه‌های حضرت زینب (س) دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در بزنگاه‌ها تصمیم‌گیری‌های درست داشته باشیم باید خود را به این دو عنصر مجهز کنیم.
انتهای پیام / 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار