شهادت یکی از بنیانگذاران جنبش حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از شهادت یکی از بنیانگذاران این جنبش خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷ - 18July 2024

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت «محمد شهاب ابوعبدالرحمن» نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین و یکی از بزرگان ملت فلسطین و تاریخ مقاومت را به مردم فلسطین و امت اسلامی و عربی تسلیت می‌گوییم.

شهادت یکی از بنیانگذاران جنبش حماس

در این بیانیه آمده است که محمد شهاب به دلیل بیماری و محرومیت از درمان در محاصره شمال نوار غزه به شهادت رسید.

بر اساس این بیانیه، فرمانده شهید محمد شهاب یکی از بنیانگذاران مقاومت اسلامی فلسطین و قهرمانان آن است که رژیم اشغالگر به مدت ۱۰ سال وی را به همراه شیخ احمد یاسین و شهید صلاح شحاده زندانی کرد.

پسر وی عبدالرحمن نیز در راه دفاع از فلسطین به شهادت رسید تا به نماد ملت فلسطین در فداکاری تبدیل شود.

جنبش حماس تاکید کرد: شهید محمد شهاب یکی از فعالان سیاسی بوده و سال‌ها برای آزادی اسرای فلسطینی تلاش کرده است.

این جنبش اضافه کرد که به تداوم راه مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر تا زمان نابودی کامل آن ادامه خواهد داد.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه‌ای از جامعه بین المللی و سازمان ملل و نهاد‌های آن خواسته بود که برای متوقف کردن رژیم فاشیست و خون آشام صهیونیستی و توقف نقض تمام قوانین و عرف‌های بشردوستانه و نیز پایان نسل کشی علیه شهروندان بی گناه در نوار غزه اقدام کنند.

حماس در این بیانیه افزود: بمباران وحشیانه مستمر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی پناه در مدارس و اماکن اسکان آوارگان، تشدید خطرناک تجاوزات و نقض وحشتناک قوانین بین المللی است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۹۴ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار