جانشین فرمانده کل انتظامی:

دارنده سلاح غیرمجاز باید احساس ناامنی کند

سردار رضایی با بیان اینکه امنیت مهمترین مولفه ملی است عنوان داشت: هر کس سلاح غیرمجاز دارد باید قانون به قدری محکم در این زمنیه عمل نماید که دارنده سلاح غیرمجاز احساس ناامنی کند.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ - 18July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش در واقعه کربلا و آرزوی بهره مندی از فیوضات این ایام اظهار داشت: همه باید سعی کنیم نسبت به فلسفه قیام عاشورا شعور پیدا کنیم و اهداف آن را درک کنیم و در مسیر زندگی آنها را به کار بندیم.

وی در ادامه ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر موفقیت مجموعه انتظامی را در گرو همکاری و دلسوزی خانواده‌های آنان دانست و رسیدگی به وضعیت کارکنان و خانواده هایشان را از اولویت‌های مهم فراجا عنوان کرد.

امنیت مهمترین مولفه ملی/ دارنده سلاح غیرمجاز باید احساس ناامنی کند

جانشین فرمانده کل انتظامی با توجه به امنیت موجود در سطح استان بیان داشت: شرایط حاکم نشان از همکاری و تعامل سطح بالای بین بخشی داشته و حاکی از مسئولیت پذیری حوزه‌های دیگر در راستای کاهش بیکاری و اشتغال زایی و به تبع آن کاهش جرم است.

وی از شهدای این خطه از ایران اسلامی گفت و توسل به آنان را سرمایه‌ای عظیم عنوان کرد و بیان داشت: خدمت به خانواده شهدا توفیق است و راهگشای مشکلات است.

سردار رضایی با بیان این که امنیت مهمترین مولفه ملی است عنوان داشت: مجموعه انتظامی کشور افتخار می‌کند که از مردم است و توفیق خدمتگزاری از مرز تا مرکز و جاده‌ها و شهر‌ها را دارد و این جایگاهی عظیم است و شکرگزاریم که لباس خدمت را به تن داریم در ماموریت‌های متنوع تا پای جان ایستادگی می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به ماموریت‌هایی که انتظامی پشت سر گذاشت از جمله نوروز، طرح‌های مختلف، مراسم شهادت رئیس جمهور، امنیت انتخابات و ... ماموریت مهم دیگر فراجا را اربعین عنوان کرد و افزود: امروز انتظامی کشورسرافراز بوده و به عنوان یک سازمان تکلیف مدار و قانونی با مردم و از مردم است.

سردار رضایی با اشاره به عدم تناسب مجازات‌ها و جریمه‌ها با جرایم به موضوع هزینه جرم پرداخت و گفت: از مجلس انقلابی انتظار می‌رود این موضوع را در دستور کار فوریتی خود قرار دهد تا حقوق شهروندی رعایت شود و بازدارندگی از جرم افزایش یابد.

وی به موضوع سلاح غیر مجاز نیز اشاره داشت و تاکید کرد: هر کس سلاح غیرمجاز دارد باید قانون به قدری محکم در این زمنیه عمل نماید که دارنده سلاح غیرمجاز احساس ناامنی کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر ساماندهی اتباع غیرمجاز نیز تاکید کرد و در پایان از زحمات سردار "منوچهر امان اللهی" فرمانده سابق انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و برای فرمانده جدید سردار"حسین امجدیان" آرزوی توفیق کرد.

گفتنی است، با حکم فرمانده کل انتظامی کشور، سردار "حسین امجدیان" به سمت فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

همچنین سردار قاسم رضایی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: باید در مسیر فرزند حضرت امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا (س) باشیم و لازم است در مراسم سوگواری‌ها به فلسفه قیام امام حسین (ع) بیشتر توجه کنیم.

 وی تسریع کرد: اینکه حرکت امام حسین (ع) از مدینه به چه علت بود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که ایشان از اتفاقات پیش رو مطلع بوده بنابراین نباید فلسفه قیام تحت الشعاع شور و شعار قرار گیرد، شور حسینی اهمیت بالای دارد، اما مکمل آن شعور حسینی است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه اذعان داشت: اگر کار‌های خدماتی موثر در حوزه اشتغال انجام شود خود به خود جرایم کم می‌شود.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مجموعه انتظامی افتخار دارد که از مردم است و توفیق خدمتگزاری در مرز‌ها را دارد گفت: مهمترین مولفه درامنیت داخلی وملی را مجموعه انتظامی دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به آماده باش بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیش از ۱۵ هزار حوزه انتخاباتی گفت: این آماده باش‌ها در کنار سایر دستگاه‌های همکار صورت گرفته است.

سردار رضایی افزود: در کشور اصلی‌ترین موضوع که حقوق شهروندی را تحت‌الشعاع قرار داده عدم تناسب مجازات‌ها با جرم است چرا که هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد و این مجازات‌ها بازدارنده نیست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار