جانشین فرمانده انتظامی کشور:

اصلی‌ترین موضوع حقوق شهروندی، عدم تناسب مجازات‌ها با جرم است

سردار رضایی گفت: در کشور ما امروز اصلی‌ترین موضوع که حقوق شهروندی را تحت شعاع قرار می‌دهد، عدم تناسب مجازات‌ها با جرم است یعنی هزینه جرم تناسبی با مجازات‌ها ندارد
کد خبر: ۶۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳ - 18July 2024

اصلی‌ترین موضوع که حقوق شهروندی، عدم تناسب مجازات‌ها با جرم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار قاسم رضایی امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با تسلیت ماه محرم، اظهار داشت: از خداوند توفیقی می‌خواهیم که در مسیر عاشورا و حضرت سیدالشهداء باشیم. امید است از این فضای با معرفت سوگواری برای اباعبدالله الحسین، به شعور قیام ایشان فکر کنیم که هدف از قیام چه بود.

وی گفت: اصل فلسفه قیام امام حسین (ع) نباید تحت تاثیر شور و شعار قرار گیرد، در حالی که امروز به شعور و آگاهی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) نیاز داریم. سردار امان‌اللهی بیش از ۴۰ سال لباس خدمت مقدس را بر تن کرد و در استان‌های مختلف خدمت داشت و اگر ایشان در صحنه موفق است به دلیل همراهی همسر و خانواده ایشان است. 

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور مطرح کرد: هر کجا همکاران موفق هستند عقبه آنها خانواده مومن، انقلابی و بصیر است. اگر کار‌های خدماتی و زیربنایی به ویژه اشتغال صورت گیرد خود به خود جرائم کمتر می‌شود که جا دارد از دولت سیزدهم تشکر کنیم. 

وی بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری آرام و در حال رشد و توسعه است و دو هزار و ۴۵۰ شهید داده که سرمایه بسیار بزرگی است. در واقع تکیه به این سرمایه و توسل به شهدا بسیار راه گشا است. وقتی توفیق زیارت خانواده شهدا را پیدا می‌کنیم متوجه می‌شویم تکلیف چیست. 

رضایی اظهار داشت: مجموعه سازمان نیروی انتظامی افتخار دارد که در کنار مردم است. مسئول امنیت عمومی جامعه و موثرترین مولفه در امنیت ملی، نیروی انتظامی است که لحظه‌ای بیکار نیست.

وی افزود: در سال جاری در کنار اقدامات انتظامی، اتفاقی که برای شهید جمهور افتاد و برگزاری انتخابات، کار بسیار سنگینی بود. در انتخابات سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیروی انتظامی در آماده باش کامل بودند که بهترین انتخابات صورت گرفت. 

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در کشور ما امروز اصلی‌ترین موضوع که حقوق شهروندی را تحت شعاع قرار می‌دهد، عدم تناسب مجازات‌ها با جرم است یعنی هزینه جرم تناسبی با مجازات‌ها ندارد که از مجلس انقلابی درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی کنند. 

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: جریمه باید سنگین باشد که کسی سمت جرم نرود. در کشور سلاح غیرمجاز جرم است، اما شاهد اتفاقات ناگواری هستیم و کسی که این سلاح را دارد باید احساس ناامنی کند و تحویل داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار