مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

پیروزی دفاع مقدس ما به واسطه ترویج فرهنگ عاشورا محقق شد

«رضایی» با اشاره به نبرد تاریخی جبهه حق و باطل، گفت: دفاع مقدس ما در امتداد عاشورا بود و لازم است این مسیر ترویج و تبیین شود.
کد خبر: ۶۷۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰ - 18July 2024

پیروزی دفاع مقدس ما به واسطه ترویج فرهنگ عاشورا محقق شد «محمد رضایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، اظهار داشت: هرساله مراسم روضه و عزاداری حسینی در این اداره کل با حضور اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت محبان حضرت زهرا(س) اداره کل دفاع مقدس استان اصفهان از ابتدای ماه محرم به مدت ۱۲ روز با حضور آحاد شهروندان برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: در این مراسم حجت السلام والمسلمین رادمهر رئیس امور روحانیت در دفاع مقدس این اداره کل سخنرانی و‌ مداحان اهل بیت (ع) مرثیه‌سرایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین منبع الهام بخش و تاثیرگذار دفاع مقدس ما فرهنگ عاشورا است و لذا اگر می‌بینیم در این کشور انقلابی اسلامی شکل گرفت و در ادامه مردم ما در سال‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند به واسطه همین روضه‌ها، عزاداری‌‌ها و نهادینه شدن فرهنگ شهادت و عاشورا است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیبن، تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) می‌فرمایند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ به واسطه جایگاه تبیین‌گری این دو ماه نسبت به جبهه حق و باطل است.

رضایی به گسترش مراسمات عزاداری در اقصی نقاط جهان، گفت: امروز شاهد برپایی گسترده مراسمات عزاداری و نماز جماعت ظهر عاشورا در اکثر کشورها و حتی کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، عربستان و دیگر کشورها بودیم.

وی با اشاره به نقش فرهنگ عاشورا در جبهه مقاومت، ادامه داد: امروز مردم غزه نیز با توسل به همین فرهنگ در برابر دشمنان اسلام و رژیم صهیونسیتی ایستاده است و خود مردم غزه اذعان میکنند که الگوی آنها الگوی عاشورای حسینی است.

وی اضافه کرد: قطعا دشمن برای مقابله با این فرهنگ برنامه‌های متعددی از جمله تحریف و ترور را در دستور کار دارد کما اینکه در برخی کشورها مثل عمان شاهد اقدام تروریستی علیه عزاداران حسینی بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار