نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

موج اسلام‌خواهی در قلب اروپا، آمریکا و استرالیا رو به گسترش است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پژمان‌فر گفت: با پیروزی و شروع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)؛ مسیر قرآن و اهل بیت (ع) به جوامع بشری معرفی شد؛ به طوری که این موج جهانی شده است و مردم به اسلام ناب محمدی گرایش دارند. امروز، موج اسلام‌خواهی در قلب اروپا، آمریکا و استرالیا رو به گسترش است.
کد خبر: ۶۷۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳ - 18July 2024

موج اسلام‌خواهی در قلب اروپا، آمریکا و استرالیا رو به گسترش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آئین رونمایی از کتاب «حفظ ماندگار؛ تحولی نو در عرصه حفظ قرآن کریم» به قلم «امیرعلی حقدادیان» با حضور جمعی از قاریان و قرآن‌آموزان از سراسر کشور و همچنین مسئولان کشوری و استانی در تالار بوستان وحدت مشهد برگزار شد.

در این برنامه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «نصرالله پژمان‌فر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: در کشور ایران و حتی در دنیا؛ تنها راه مقابله با هجمه‌های جریان غرب، تمسک به قرآن و عترت است. به بیان دیگر در تقابل گسترده بین دو گفتمان حق و باطل؛ جریان باطل با تمام توان ایستاده و تلاش دارد که در این مسیر موج گسترده حق خواهی در مسیر بشریت محقق نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پژمان‌فر همچنین افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ دو تفکر یا جریان شرق و غرب بر جهان حاکم بود به طوری که کشور‌ها و جوامع مختلف یا باید به یکی از این دو جریان متمسک می‌شدند و یا التقاط این دو جریان، در برخی از کشور‌ها حاکم می‌شد.

وی تأکید کرد: با پیروزی و شروع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)؛ مسیر قرآن و اهل بیت (ع) به جوامع بشری معرفی شد؛ به طوری که این موج جهانی شده است و مردم به اسلام ناب محمدی گرایش دارند. امروز، موج اسلام‌خواهی در قلب اروپا، آمریکا و استرالیا رو به گسترش است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تکمیل صحبت خود گفت: دشمنان می‌خواستند بین مردم ایران و قرآن و عترت فاصله بیاندازند؛ اما برخلاف خواست آنها امروز نهضت انس با قرآن کریم به صورت یک جریان گسترده در کشور برقرار شده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در ایران، در ادامه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، تلاش می‌کند که بیسوادی قرآنی را در کشور ریشه‌کن کند و این مهم، قدم ابتدایی است که باید محقق شود. متأسفانه تا الآن این موضوع در دوره ۱۲ ساله آموزش و پرورش، با وجود ۷۲۰ ساعت تدریس قرآن برای دانش‌آموزان، محقق نشده و حاصل این ساعت‌ها به دست آوردن مهارت روخوانی و روان‌خوانی برای یک دانش‌آموز نیست.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت خود یادآور شد: میدان‌دهی به تشکل‌های مردم‌نهاد و یا مردمی باعث حفظ قرآن کریم در جامعه می‌شود.

طرحی نو در آموزش حفظ قرآن کریم

در بخش دیگری از این برنامه؛ «امیرعلی حقدادیان» نویسنده کتاب «حفظ ماندگار؛ تحولی نو در عرصه حفظ قرآن کریم» ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: بعد از چندین سال برگزاری کلاس‌های مجازی و تحقیقات بسیار در زمینه حفظ قرآن، به این نتیجه رسیدیم که حفظ صوتی کلام‌الله مجید، آن ماندگاری لازم را ندارد و حافظه سماعی، معنائی و تصویری باید با یکدیگر تقویت شوند.

حقدادیان گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته؛ نخستین جرقه‌های نگارش کتاب فراهم و این مهم، محقق شد. در ابتدای کار؛ حتی یک ریال هم برای آغاز به کار این طرح نداشتیم، اما خداوند را شاکریم که با عنایت امیرالمومنین (ع)؛ مسیر نگارش کتاب، هموار و محقق شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها