نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

امام زین العابدین(ع) پایه گذار عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بود / اهداف عاشورا با سیره امام سجاد (ع) بازگو شود

آیت الله نورمفیدی گفت: امام زین العابدین (ع) پایه گذار عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در طول ۳۵ سال زندگی اش بود و امروز در مجالس عزاداری باید خیلی دقت شود و اهداف قیام اباعبدالله(ع) باید مورد توجه مرثیه خوانان و ذاکران و همه باشد.
کد خبر: ۶۷۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲ - 19July 2024

امام زین العابدین(ع) پایه گذار عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بود / اهداف عاشورا با سیره امام سجاد (ع) بازگو شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس ازگلستان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ۲۹ تیر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در دوازدهم محرم، اظهارداشت: امام زین العابدین(ع) در سال ۳۸ هجری قمری ۲ سال قبل از شهادت امیرالمومنین به دنیا آمد و در سال ۹۴ و ۹۵ به وسیله ولیدبن عبدالملک به شهادت رسید.

امام جمعه گرگان با بیلن اینکه آنچه که در مورد امام زین العابدین(ع) در ذهن جامعه وجود دارد با واقعیت خیلی فرق می کند، افزود: مردم در ذهنشان امام زین العابدین (ع) را همیشه بیمار می شناسند ولی این طور نیست و مردم امام شان را خوب بشناسند.

وی ادامه داد: امام زین العابدین(ع) به مصلحتی در صحنه کربلا بیمار بوده است و کسانی که پیرو ائمه اطهار (ع) هستند فکر غلطی نکنند و ایشان فقط بیمار نبوده است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اقدامات امام زین العابدین(ع) بعد از حادثه کربلا، گفت: امام صادق(ع) فرمودند بعد از حادثه کربلا همه مردم مرتد شدند و از اهل بیت(ع) رو برگرداندند، این حادثه به حدی وحشتناک و سخت بود و هیچکس جرات نمی کرد در اهل بیت(ع) را بزند و فقط سه نفر در کنار اهل بیت(ع) مانده بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم امام زین العابدین(ع) بعد از حادثه کربلا کادرسازی و نیروسازی در آن شرایط سخت بنی امیه و بنی مروان بود. در آن زمانی که همه اینها دشمن اهل بیت(ع) بودند و جو را علیه اهل بیت (ع) ایجاد کرده بودند. در چنین شرایطی امام زین العابدین

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: امام زین العابدین(ع) یک انسان تسلیم و سر به زیر نبود و امام زین العابدین (ع) با رفتار خود حادثه کربلا را در طول زندگی اش دائمی و پابرجا کرد.

 آیت الله نورمفیدی گفت: امام زین العابدین (ع) پایه گذار عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در طول ۳۵ سال زندگی اش بود و امروز در مجالس عزاداری باید خیلی دقت شود و اهداف قیام اباعبدالله(ع) باید مورد توجه مرثیه خوانان و ذاکران و همه باشد.

انتهای پیام / 

 
نظر شما
پربیننده ها