امام جمعه شاهرود:

امروز همه کاندیداها، طرفداران، مسوولان و مردم باید برای موفقیت رییس جمهور منتخب اقدام کنند

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: دوران رقابت بین نامزدها پایان یافته است، امروز همه کاندیداها، طرفداران، مسوولان و مردم باید برای موفقیت رییس جمهور منتخب دعا و اقدام کنند.
کد خبر: ۶۷۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳ - 19July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با تبریک انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رییس‌جمهور در انتخابات اظهار داشت: دوران رقابت بین نامزدها پایان یافته است، امروز همه کاندیداها، طرفداران، مسوولان و مردم باید برای موفقیت رییس جمهور منتخب دعا و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی چهار دهه گذشته دولت‌ها با گرایش‌های مختلف در راس امور کشور بودند، ابراز کرد: مردم توجه زیادی به تقسیم‌بندی گروه و حزب‌ها ندارند و خواهان خدمت هستند.

خطیب جمعه شاهرود ارتباط با کشورهای دیگر را ضروری خواند و گفت: این ارتباط باید با حفظ حکمت، عزت و مصلحت شکل گیرد بدون آنکه دشمن نسبت به کشور طمع پیدا کند، همان گونه که در دولت سیزدهم توسط شهید آیت الله رییسی انجام شد.

حجت‌الاسلام امینی مهمترین مطالبه مردم شاهرود از دولت جدید را تامین آب پایدار عنوان کرد و افزود: تامین آب پایدار باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری با بیان اینکه حفظ عزاداری‌های سنتی در دستور کار باشد، گفت: سنت، آیین و اخلاق‌های خوبی در شأن امام حسین(ع) و یاران باوفایش در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: آیین و سنت‌های خوب باید حفظ و از خرافات، شبهه و هر نوع باور غلط (بدعت) در عزاداری‌ها دوری شود.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه نوآوری در اجرای آیین‌های عزاداری اشکالی ندارد، ابراز کرد: هر سبک، صدا و آهنگی مناسب شأن عزاداری سیدالشهداء نیست و تقلید از برخی آیین‌هایی که شبهه دارد، نارواست.

وی با بیان اینکه تعظیم و بزرگ شمردن در عزاداری‌ها بر اقامه آن اولویت دارد، ادامه داد: انجام یکسری کارها در مراسم ماه محرم، این حرکت عظیم انقلابی را تحقیر می‌کند.

حجت الاسلام امینی به جنایت‌های رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: این جنایت‌ها در سکوت مسلمانان و مدعیان حقوق بشر علیه مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان ادامه دارد.

وی به حمله پهپادی ارتش یمن به تل آویو طی شب گذشته اشاره کرد و افزود: به گفته مسوولان یمنی تا جنایت‌های رژیم کودک‌کش وجود دارد این حملات نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام امینی ترور ترامپ را نمایشی خواند و گفت: این نمایش در دوره‌های قبل هم انجام شده بود، آنها تراز آمریکا را در این حد پایین آوردند که برای رسیدن بهرای، ترور مصنوعی درست کنند و هم حزبی خود را مجروح نمایند تا به قدرت برسد.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود به فرارسیدن تابستان و هوای گرم اشاره کرد و افزود: شهروندان صرفه‌جویی در استفاده از حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق در دستور کار قرار دهند تا از تعطیلی مراکز تولیدی و صنعتی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها