امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مردم باهوشیاری گرفتار تله‌های سیاسی نشوند

آیت الله مدرسی گفت: مردم و سیاست‌مداران باید توجه کنند که در دام‌های حاشیه‌ای گرفتار نشوند، چراکه این‌ها دام‌های سیاسی است و امروز زمانی است که همه مردم باید از رئیس جمهور منتخب حمایت کنند.
کد خبر: ۶۷۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ - 19July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «سید محمدکاظم مدرسی» امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: همراهی و همگامی با انسا‌ن‌های صالح و جلوداران امین از اهمیت بسیاری برخوردار است به‌گونه‌ای که در زیارت عاشورا نیز به آن اشاره شده است. 

وی افزود: چرایی لزوم این همراهی و همگامی نیز به دلیل این است که دین و حاکم اسلامی باید در کنار یکدیگر باشند؛ نمی‌توان تنها یکی از این موارد را پذیرفت و از پذیرش دیگری اجتناب کرد. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه امامان معصوم (ع) مدیران کاروان بشریت هستند، اظهار کرد: این مدیران باید ازهرجهت شایستگی داشته باشند و مردم نیز برای آن‌ها زینت باشند.

مدرسی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته در محمدآباد با اشاره به حدیث اخلاقی از امام صادق (ع) بیان کرد: در شناسایی دوستان خوب خود به دو ویژگی آن‌ها بسیار دقت شود، همت بالا نسبت به انجام نماز اول وقت و نیکی نسبت به همنوعان خود در شرایط مختلف از جمله این ویژگی‌ها است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مراسم 13 محرم در یزد افزود: برگزاری مراسم عزاداری 13 محرم به جلوداری و میزبانی روحانیون از جمله مراسم‌هایی است که از حدود 100 سال گذشته تاکنون در یزد برگزار می‌شود. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه عزاداری‌های محرم هرساله نمادی از حدیث غیبی «شهادت سیدالشهدا (ع) حرارتی را در دل‌ها ایجاد می‌کند که سردشدنی نیست» است، گفت: این حرارت و گرمی را هر ساله و به‌صورت گسترده در میان مردم کشور شاهد هستیم و گستردگی و عمق این عزاداری‌ها نیز به سراسر جهان کشیده شده است. 

وی افزود: یکی از وظایف مسلمانان تعظیم شعائر حسینی است که یکی از روش‌های آن نیز برگزاری عزاداری‌های حسینی است. 

مدرسی با اشاره به سالگرد تأسیس نمازجمعه در کشور بیان کرد: نمازجمعه یکی از شعائر اسلامی و سنگر مستحکم اسلام در برابر کفر و شرک و نفاق است. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه نماز جمعه تنها نمازی است که نام آن به صراحت در قرآن آمده است، گفت: بیان نام نماز جمعه به صراحت و در قرآن کریم بیانگر اهمیت جایگاه نماز جمعه در دین اسلام است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سه راهبرد اصلی امام سجاد (ع) در راستای رسیدن به هدف خود پس از واقعه کربلا بیان کرد: معرفی اهل‌بیت (ع) در قالب ادعیه، تربیت نیرو در قالب خرید بردگان آزادکردن آن‌ها پس از تربیت و برملاکردن ماهیت بنی‌امیه در قالب برپایی مراسم عزاداری از جمله راهبردهای اصلی امام سجاد (ع) برای تبین دین و واقعه کربلا بود.

مدرسی با اشاره به گرم‌تر شدن هوا در استان یزد و وضعیت آب و برق نامناسب در این استان بیان کرد: از حیث انرژی مردم استان یزد پیش از دولت شهید رئیسی گرفتاری‌های فروانی داشتند و در دولت شهید رئیسی نیز قطعی برق و آب در این استان بسیار کاهش یافت. 

وی ادامه داد: امید است این مشکلات موجود در حوزه آب و برق بهبود یابد و حضور مردم در صحنه و رعایت مصرف بهینه آب و انرژی در این حوزه به بهبود این شرایط سرعت بخشند.

امام جمعه بخش مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مباحث صورت گرفته در رسانه‌ها از سوی برخی از هواداران رئیس جمهور منتخب بیان کرد: امروز دیگر زمان اینگونه صحبت‌ها نیست و چه حامیان رئیس جمهور منتخب و چه منتقدان ایشان نباید اجازه دهند که حاشیه‌سازی‌های سیاسی در فضای مجازی و یا رسانه‌ها صورت گیرد. 

وی افزود: مردم و سیاست‌مداران باید توجه کنند که در دام‌های حاشیه‌ای گرفتار نشوند، چراکه این‌ها دام‌های سیاسی است و امروز زمانی است که همه مردم باید از رئیس جمهور منتخب حمایت کنند و با هوشیاری گرفتار تله‌های سیاسی نشوند. 

مدرسی تصریح کرد: نباید با تحریک افکار عمومی مردم را دچار تله سیاسی کرد، سیاست‌مداران باید به قانون اساسی و مذهب حق جعفری و اثنی‌عشری ملتزم باشند و مردم را در بازی‌های سیاسی مشغول نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها