وبسایت اسرائیلی:

باید منتظر شلیک ۵۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت تل‌آویو باشیم

وبسایت صهیونیستی «واللا» با اشاره به اینکه حمله یمن به تل‌آویو، یک شکست تمام‌عیار برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، نسبت به جنگ بزرگی هشدار داد که از سراسر خاورمیانه علیه این رژیم آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ - 19July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس‌لرزه‌های عملیات نیرو‌های مسلح یمن در قلب تل‌آویو همچنان ادامه دارد و کارشناس‌ها و رسانه‌های اسرائیلی اذعان دارند که «ارتش اسرائیل بار دیگر هم شکست خورد».

باید منتظر شلیک ۵۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت تل‌آویو باشیم

بامداد امروز (جمعه) بود که رسانه‌های صهیونیستی از وقوع انفجار مهیبی در منطقه دیپلماتیک در تل‌آویو در پی حمله پهپادی ارتش یمن خبر دادند.

در پی اصابت پهپاد یمن به ساختمانی در منطقه دیپلماتیک در قلب تل‌آویو، علاوه بر خسارات مادی زیاد، ۱ کشته و ۱۰ مجروح نیز برجای گذاشت. منابع وابسته به دستگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، دلیل رهگیری نشدن پهپاد یمن در عملیات علیه تل‌آویو را تشریح کردند و گفتند: «سامانه‌های پدافند هوایی پهپاد را شناسایی کردند، اما به اشتباه آن را به عنوان هدف متخاصم دسته‌بندی نکردند. عامل انسانی باعث آن بود». این منابع، اما برای کاستن از میزان رسوایی رژیم صهیونیستی در این عملیات، ادعا کردند که طی ده ماه گذشته تهدیدات هوایی متعددی را رهگیری کرده‌اند.

وبسایت صهیونیستی «واللا» درباره این حمله تأکید کرد: «این حادثه از ابعاد مختلفی، خطرناک است. این حملات باعث تضعیف قدرت ارتش اسرائیل شده و مهم است که درک کنیم تهدید واقعی، جنگ بزرگی خواهد بود که آغاز خواهد شد».

به گفته این وبسایت اسرائیلی به نقل از کارشناسان صهیونیست، این جنگ، «شامل شلیک بیش از پنج هزار موشک و پهپاد به سمت گوش دان [واقع در تل‌آویو]خواهد بود که از بیش از چند منطقه در خاورمیانه شلیک خواهد شد. واللا همچنین اذعان کرد که حملات نیرو‌های مقاومت در سال جاری به صهیونیستها، مایه «تضعیف قدرت ارتش اسرائیل برای آغاز جنگ گسترده و بزرگ شده است».

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم اذعان کرد که هیچ یک از سامانه‌های پدافندی زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل، موفق به رهگیری پهپاد یمنی نشدند؛ تا اینکه «به تل‌آویو رسید. این، یک اشتباه عملیاتی بزرگ است».

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اعتراف کرد که سیستم‌های پدافندی این رژیم، «حمایت ۱۰۰ درصدی را تضمین نمی‌کند. ما درباره این حادثه تحقیق می‌کنیم و به دنبال بهبود توانمندی‌های خود هستیم». یکی از کارشناسان اسرائیلی در پایان گفت که پهپاد یمن، با طی کردن مسافتی بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر، خود را به تل‌آویو رسانده و این مسئله یک شکست برای ارتش اسرائیل محسوب می‌شود».

انتهای پیام/ 

برچسب ها: تل آویو ، اسرائیل ، یمن
نظر شما
پربیننده ها