امام‌جمعه ایلام:

معرفت افزایی رکن اصلی کنگره اربعین حسینی است

حجت‌الاسلام «کریمی تبار» گفت:عزاداری‌ها و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) چراغ راه امام شناسی و ولایت پذیری در جامعه است ومعرفت افزایی رکن اصلی کنگره اربعین حسینی می‌باشد.
کد خبر: ۶۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ - 19July 2024
 معرفت افزایی رکن اصلی کنگره اربعین حسینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس ازایلام، حجت الاسلام والمسلمین «اله نور کریمی تبار» امام‌جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: عزاداری‌ها و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) چراغ راه امام شناسی و ولایت پذیری در جامعه است ومعرفت افزایی رکن اصلی کنگره اربعین حسینی می‌باشد.
 
وی با اشاره به درس‌های عبرت آموز کربلا و عاشورای حسینی، یادآور شد: یزیدیان امروز، آمریکا، صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها حاضر نیستند دست از دشمنی و محاصره اقتصادی ایران اسلامی بردارند مگر این‌که تسلیم آنها شویم و کشور جولانگاه تاخت و تاز آنها شود و باید بدانیم که دشمن، دشمنی آزموده شده است.
 
حجت‌الاسلام «کریمی تبار» با اشاره به مطرح کردن مذاکره با دشمن از سوی برخی نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در مناظرات، خاطرنشان کرد: اصل مذاکره با دشمن موضوع بدی نیست، اما اینکه دشمن کی باشد و خواسته دشمن تا کجا باشد، بسیار مهم است، مذاکره بده بستان است و اینکه آیا طرف مقابل هم حاضر است که چنین معامله‌ای انجام دهد بسیار مهم است.
 
خطیب نماز جمعه ایلام ابراز کرد: اگر قرار باشد پیش‌شرطی برای مذاکره مطرح شود، این جمهوری اسلامی است که پیش شرط دارد، ما برجام را پذیرفتیم و اجرا کردیم، اما دشمن هیچکدام از بند‌هایی مربوط به خود را اجرا نکرد، وقتی که ایران همه بند‌های مربوط به خود را اجرا کرد، رئیس‌جمهور آمریکا گستاخانه در جلوی دوربین‌ها قرارداد را پاره کرد و عدم پای‌بندی خود را به برجام اعلام کردند.
 
امام جمعه ایلام گفت: امروزه آن‌چه در جامعه جهانی می‌گذرد تاریخ ننگی را برای بشریت باقی خواهد گذاشت، قتل‌عام کودکان، مادران و زنان بی‌دفاع توسط آمریکا و اسرائیل اتفاق می‌افتد و از حقوق بشر حرفی نیست، ده‌ها هزار انسان بی‌گناه به جرم این‌که در سرزمین خود با حداقل امکانات زندگی می‌کنند باید کشته شوند و نظام استکباری از قاتلان آنها حمایت می‌کند و سلاح کشتار جمعی در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین «کریمی تبار» بیان کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا (ترامپ) دستور قتل سردار مبارزه با تروریست‌های جهانی شهید" حاج قاسم سلیمانی" را صادر می‌کند و به این جنایت خودش افتخار می‌کند و البته امروز می‌بینیم که بازخورد این تروریسمی که در دنیا ترویج می‌کنند به خود آنان برمی‌گردد و کاخ سفید را تهدید می‌کند.
 
وی افزود: امید است که سردمداران تروریسم دولتی و جانیانی که مردم فلسطین و غزه قتل‌عام می‌کنند به دادگاه عدل سپرده شوند و به مجازات جنایت هایشان محکوم شوند.
 
امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری با سلامت و باشکوه انتخابات ریاست جمهوری، ابراز کرد: در این انتخابات کسی بر خروجی انتخابات و صندوق‌ها تردیدی ایجاد نکرد و همه مردم و نامزد‌ها نتیجه انتخابات را بدون شبهه و تردید پذیرفتند، این نشانه اعتماد مردم به نظام و مسئولان، مجریان و ناظران انتخابات است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها