امام‌جمعه اردبیل:

رئیس جمهور منتخب از کسانی استفاده کند که سابقه ناپاک دستی ندارند

آیت‌الله «عاملی» گفت: رئیس جمهور منتخب از کسانی استفاده کند که سابقه ناپاک دستی ندارند و در دولت‌های گذشته برای خودشان حق ویژه درست نکردند.
کد خبر: ۶۷۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ - 20July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» امام جمعه اردبیل در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وعده خودش که گفت «من با تشخیص کارشناسان مسئولیت‌ها را به افراد خواهم سپرد» عمل کند، رئیس‌جمهور منتخب علاقه خاصی به نهج‌البلاغه دارد و حافظ بخش زیادی از خطبه‌های نهج‌البلاغه است من از رئیس‌ جمهور منتخب می‌خواهم در نصب افراد به سیره رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع) عمل کند.

وی ادامه داد: این سخن قطعاً به مذاق سهم خواهان و به مذاق کسانی که خود تعیینی کرده و آن را در فضای مجازی رها کرده‌اند خوش نخواهد آمد؛ اما رئیس‌جمهور نباید به جوهای ساختگی اعتنا کند قطعاً توجه کند که مدیریت منابع انسانی رمز پیشرفت، توسعه و سکوی ارتقاء خود ایشان به محبوبیت و مقبولیت بالاتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: بال‌وپر آقای رئیس‌جمهور وزرا و استانداران هستند با آنها رئیس‌جمهور پرواز می‌کند اوج می‌گیرد و یا سقوط می‌کند همه کشور چشم دوخته‌اند که رئیس‌جمهور کابینه خود را از چه کسانی تشکیل خواهد داد در استان‌ها همه حساس هستند که چه کسانی سکان‌دار مدیریت استان خواهد بود این مرحله برای رئیس‌جمهور منتخب خیلی حساس است متأسفانه سیل لابی‌گری‌ها هم شروع شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه در یک نگاه کلی رئیس‌جمهور شایسته است در انتخاب کابینه و وزراء دو مطلب را رعایت کند خاطرنشان کرد: اول اینکه سراغ کسانی نرود که اعتقادشان این است که شاه‌کلید دست آمریکا و اروپا است و آنها با یک بمب ما را نابود می‌کنند و جز باج دادن به آنها، رکوع و انحناء در برابر آنها، التزام یک‌طرفه در برابر آنها و جلب رضایت آنها هیچ راهی برای توسعه و حل مشکلات وجود ندارد.

 وی افزود: نوع عکس‌العمل آمریکا در برابر این انتخابات پرشکوه نیز نشان داد که آنها سودای ناپاکی در سر دارند آنها با صراحت انتخابات ما را مردود، نامشروع و ضد دموکراسی خواندند و در یک تبانی مشمئزکننده با اروپا هر کدام نقش و مأموریت خاصی برای خود تعریف کردند.

عاملی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: من در اینجا فرصت را غنیمت می‌شمارم و از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهم حساب خاصی برای از بین‌بردن زمینه‌های فساد و سوءاستفاده از مسئولیت‌ها فراهم نماید و این موضوع را در اولویت کارهای خود قرار دهد در اسرع‌وقت هلدینگ‌های دولتی را در قالب اجاره به بخش خصوصی واگذار کند هم درآمد آن چندبرابر می‌شود و هم جلوی فساد احتمالی گرفته می‌شود و هم ماجرای حق‌های نجومی تعطیل می‌شود.

امام جمعه اردبیل گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم از کسانی استفاده کند که سابقه ناپاک دستی ندارند در دولت‌های گذشته برای خودشان حق ویژه درست نکردند به طور نامشروع ثروت‌اندوزی نکردند در هر فرصتی برای جیب خودشان کار نکردند.

این مسئول ادامه داد: یکی از زمینه‌های فساد دونرخی‌شدن ارز و واگذاری ارز سوبسیدی به افراد خاص و شرکت‌های خاص برای واردات خاص است ماجراهای ارز دونرخی در دوره‌های قبل باید درس عبرت خوبی برای دولت جدید باشد واگذاری امضاهای طلایی به سیستم‌های هوشمند فوق‌العاده ضروری است و ریشه بخش عظیمی از فساد را قطع می‌کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از عوامل برگزاری عزاداری‌ها در استان اردبیل تصریح کرد: از تمام عزاداران و دست‌اندرکاران عزاداری به‌خاطر عزاداری‌های وسیع و پرشور در استان تشکر می‌کنم از اهل‌سنت استان مخصوصاً از اهالی عنبران به‌خاطر عزاداری ارزشمند آنها در مصیبت فرزند پیامبر (ص) تشکر دارم. همچنین از اهل‌سنت غرب گیلان که احساسات خاصی در عزای سیدالشهدا (ع) دارند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها