مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دوره سربازی بستر مناسبی برای آشنایی با عرصه‌های خدمت در نظام مقدس اسلامی است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: دوره سربازی به‌عنوان یک تکلیف اسلامی، انقلابی و میهنی می‌تواند بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، گسترش تعاملات، آشنایی با عرصه‌های خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و دوست‌یابی باشد.
کد خبر: ۶۷۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 20July 2024

دوره سربازی بستر مناسبی برای آشنایی با عرصه‌های خدمت در نظام مقدس اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در دیدار چهره‌به‌چهره با کارکنان وظیفه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: امام خمینی (ره) خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را عبادت می‌دانستند؛ بر همین اساس فرد هر کجا، در چارچوب آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کند در حال عبادت است.

وی در ادامه به تبیین اهمیت خدمت در یگان‌های نظامی و انتظامی پرداخت و افزود: عرصه دفاعی خط مقدم سایر عرصه‌ها به شمار می‌رود و لذا خدمت در نیروهای مسلح از این جهت که مستقیم به حوزه دفاعی و امنیتی کشور باز می‌گردد و زیرساخت و ضامن سایر حوزه‌ها است اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دوره سربازی فرصت مغتنمی است که می‌تواند برای جوانان ایران اسلامی به یک تکلیف انقلابی تبدیل شود.

این مسئول به تشریح نگاه‌های متفاوتی که جامعه نسبت به دوران خدمت دارد، پرداخت و گفت: بخشی از جامعه خدمت سربازی را تکلیف شرعی، انقلابی و میهنی می‌دانند. آن‌ها معتقد هستند افراد ذکوری که در ایران زندگی می‌کنند براساس قانون مکلف هستند مدتی را به‌عنوان دوره ضرورت در نیروهای مسلح خدمت کنند. 

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: دوره سربازی به‌عنوان یک تکلیف اسلامی، انقلابی و میهنی می‌تواند بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، گسترش تعاملات، آشنایی با عرصه‌های خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و دوست‌یابی باشد.

وی وظیفه‌شناسی، توجه به بایدها و نبایدهای دوران خدمت، انجام خدمت صادقانه، مطالعه و آشنایی با آئین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح و حفظ بیت‌المال را توسط کارکنان وظیفه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضروری دانست.  

در ابتدای این دیدار کارکنان وظیفه به بیان دغدغه‌های خود در حوزه کاری پرداختند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برای رفع این دغدغه‌ها تدابیر مدیریتی را ابلاغ کرد.

همچنین مسئول حفاظت اطلاعات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مورد اصول حفاظتی ویژه کارکنان وظیفه مطالبی را بیان کرد.

در ادامه «قاسم هنرمند» مدیر اداری و پشتیبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص روند اجرای ماموریت‌ها توسط کارکنان وظیفه و برنامه‌هایی که  در طول سال جاری برای آن‌ها پیش‌بینی شده، توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها