مراسم تحلیف دانشجویان منطقه پدافند هوایی اصفهان برگزار شد

مراسم تحلیف تعدادی از دانشجویان استخدامی نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 20July 2024

مراسم تحلیف دانشجویان منطقه پدافند هوایی اصفهان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر سرتیپ دوم «علی حدادی سامانی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره ای به عبرت های حادثه عاشورا کرد و اظهار داشت: اولین درس مهم این واقعه این است که باید امام زمان خود را به موقع یاری کرد.

وی به قیام توابین پس از حادثه عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: اگر توابین به موقع به یاری امام شتافته بودند شاید شاهد حادثه غم انگیز کربلا در سال 61 هجری نبودیم. 

امیر حدادی سامانی دومین درس حادثه کربلا را استقامت در راه حق و حقیقت عنوان کرد و گفت: همه کسانی که در آن برهه زمانی حساس حق و حقانیت را به ثروت و پست و مقام فروختند در این آزمون الهی شکست خورند و چیزی جز پشیمانی عایدشان نشد.

وی با اشاره به اینکه صحنه های این امتحان مختص کربلا نیست و همه جغرافیای زمانی و مکانی بشر همواره آماج این آزمون الهی است گفت: باید با عبرت گرفتن از واقعه عاشورا همواره و به هر قیمتی حق و حقانیت را یاری کنیم. 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی سومین درس واقعه کربلا را بصیرت نسبت به عملیات روانی دشمن عنوان کرد و افزود: در ابتدای حرکت و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هزاران نفر با ایشان بیعت کردند و آمادگی خود را برای نصرت ایشان اعلام کردند ولی آنچه اتفاق افتاد عملیات روانی بنی امیه بود که باعث شد همین افراد تحت تاثیر قرار گرفته دست از یاری فرزند پیامبر اکرم (ص) بکشند.

  وی افزود: باید بدانیم عملیات روانی خط مقدم دشمن است و باید آن را با بصیرت و اعتماد به نصرت و یاری خداوند متعال و توکل بر او در حوادث سخت خنثی کنیم. 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در بخش دیگری از سخنرانی خود مراسم تحلیف را روزی به یاد ماندنی برای دانشجویان استخدامی عنوان کرد و گفت: از امروز به صورت رسمی وارد نیروی مقتدر پدافند هوایی شدید و افتخار بزرگی است که وارد نیرویی شدید که دفاع از حریم آسمان ایران اسلامی وظیفه و ماموریت آن است.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در بالاترین سطح علمی قرار دارند گفت: تلاش کنید همواره یک نظامی با دانش باشید تا بتوانید نقش و وظیفه و مسئولیت خود را در این نیروی مقتدر به خوبی ایفا کنید. 

قرائت سوگند نامه، ایراد خطابه توسط نماینده دانشجویان، انجام حرکات رزمی توسط یکی از دانشجویان و تقدیر از دانشجویان برتر در نمرات علمی و تیراندازی نیز جزء برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها