حذف «بلا حدید» از تبلیغات آدیداس؛

مدل معروف آمریکایی خاطره عملیات «خشم خدا» را زنده کرد

«بلا حدید» به دلیل حمایت از فلسطین و تداعی کردن خاطره تلخ المپیک ۱۹۷۲ مونیخ برای صهیونیست‌ها، از همکاری با کمپانی آدیداس کنار گذاشته شد.
کد خبر: ۶۷۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ - 20July 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، به‌دنبال اعتراض رژیم صهیونیستی، شرکت آلمانی آدیداس تصاویر «بلا حدید» مدل مشهور آمریکایی را از تبلیغات تبلیغ یک کفش ورزشی حذف کرد. 
 
مدل معروف آمریکایی یاد و خاطره عملیات «خشم خدا» را زنده کرد
 
خانم بلا حدید که قبلاً به دلیل سر دادن شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» خشم دولت رژیم صهیونیستی را برانگیخته بود، اخیرا به دلیل انتقادات شدید از کشتار مردم غزه از سوی این رژیم به یهودستیزی متهم شده است.
 
وی با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام از جان‌باختن بی‌گناهان ابراز تاسف کرد و از دنبال‌کنندگانش خواست که رهبران کشور‌های خود را برای محافظت از غیرنظامیان در غزه تحت فشار قرار دهند.
 
کمپانی آدیداس با انتشار بیانه‌ای رسمی اعلام کرد به دنبال اعتراض اسرائیل در همکاری تبلیغاتی با بلا حدید تجدیدنظر و از همکاری با او خودداری می‌کند.
 
بلا حدید در تصاویر تبلیغاتی برای آدیداس، کفش کتانی مدل SL۷۲ را پوشیده و همین مساله خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است. این مدل از محصولات آدیداس هم زمان با المپیک ۱۹۷۲ مونیخ به بازار عرضه شد؛ المپیکی که حاوی خاطراتی بسیار تلخ برای صهیونیست‌هاست. 
 
در مورخ ۵ سپتامبر ۱۹۷۲ اعضای یک گروه فلسطینی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین موسوم به «سپتامبر سیاه» وارد دهکده المپیک شدند و یازده نفر از ورزشکاران اعزامی رژیم صهیونیستی به المپیک را گروگان گرفته و سپس به قتل رساندند.
 
آدیداس در بیانیه خود خاطرنشان کرد: «ما آگاه هستیم که میان تبلیغات ما با رویداد‌های تاریخی غم‌انگیز ارتباط برقرار شده است. هرچند این اتفاق کاملاً غیرعمدی است، با این حال عذرخواهی می‌کنیم».
 
بلا حدید در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان «مدل سال» برگزیده و در طول چهار سال، بیست و هفت بار روی جلد مجلهٔ وگ بین‌المللی ظاهر شد.
 
اولین بار نیست که این کمپانی پوشاک ورزشی پس از مواجه شدن با اتهام واهی یهودستیزی، با سفیران مشهور خود قطع رابطه می‌کند. آدیداس در اکتبر ۲۰۲۲ هم به همکاری خود با «کانیه وست» ستاره بزرگ موسیقی رپ به دلایل مشابه پایان داد.
 
انتهای پیام/ 944
برچسب ها: مدل ، فلسطین ، آدیداس ، اسرائیل
نظر شما
پربیننده ها