زندگینامه شهید احراز هویت شده استان گلستان

«علیرضا رضایی» اول فروردین سال 1345 در گنبدکاووس به دنیا آمد و سرانجام در سال ۶۳ در عملیات خیبر به در جه رفیع شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ - 20July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، «علیرضا رضایی» اول فروردین سال ۱۳۴۵ در شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمده و از همان کودکی از یک لطافت و عطوفت خاص برخوردار بود؛ همه‌ خانواده و همسایه‌ها او را دوست داشتند و ادب و نزاکت او را می‌ستودند.

دوره تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند و دوره دبیرستان را تا سال اول بیشتر نخواند و احساس کرد در حیات فعلی او چیزی که بیش از هر چیز به او نیاز دارد.
 
جبهه‌های جنگ است و احساس دین کرد، سریع در بسیج شهر خود ثبت نام کرد و با گذراندن حوزه‌ مقدماتی آموزشی و فراگیری تجربه‌های جنگی داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شد و آنچه که از زندگی و تحصیل فرا گرفته بود.
 
شهید والامقام «علیرضا رضایی»
 
برای حفظ آرمان‌های انقلابی خویش در راه پایداری وطن و تداوم راه امام خود که وی را تا به حق ائمه اطهار می‌دانست در میدان جنگ، عملی به اثبات رساند و هرگز در انجام وظیفه‌ی خود، کوتاهی نکرد هر دستوری را به شکل شایسته‌ی آن به انجام می‌رساند.
 
علیرضا در طول دوران خدمتش از لحظه لحظه‌ی این دوران لذت می‌برد و، چون توانسته بود با زبان شیرین خود رضایت پدر و مادر را جلب کند.
در طول زندگی پاکش هرگز نماز و فرایض دینی اش را به فراموشی نسپرد و همه به این روحیه‌ی مذهبی اش واقف بودند. تا این که در عملیات خیبر دلاورانه شرکت کرد.
 
وی در سال ۶۳ در عملیات خیبر به در جه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها