نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ حسینی فرهنگ سلامت و تقوا است

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه فرهنگ حسینی فرهنگ خاکی، سلامت و تقواست، گفت: ما باید در این کشور فرهنگ تشیّع و امام حسین (ع) را ترویج کنیم.
کد خبر: ۶۷۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ - 20July 2024

لزوم ترویج فرهنگ تشیّع و امام حسین (ع)/ فرهنگ حسینی فرهنگ سلامت و تقواستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تسلیت درگذشت حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر و ابراز ناراحتی از فقدان حضورش در این جلسه اظهار داشت: همانطوری که در خطبه‌های نمازجمعه بیان کردم ضمن تشکر از عزاداری‌ها، مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید با حفظ شئون اسلامی باشد، این مجالس در عین عام بودن نیاز به رعایت ادب، احترام، حرمت دارد و عظمتش خیلی برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه مواردی از ناهنجاری‌های مشاهده شده قطعا سازماندهی شده و با هدف ترویج بوده که قطعا برخورد‌های لازم صورت می‌گیرد، افزود: برخورد جدی با مباحثی که سیاسی امنیتی می‌شود ضرورت دارد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در رابطه با جمعیت، درست است که نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، اما فرهنگ‌سازی با تصمیم‌گیری فرهنگی در رابطه با کم و کسری‌های جامعه و آشنایی با آنها ضرورت دارد و تا نباشد تصمیمات لازم هم تصمیمات پخته‌ای نمی‌تواند باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مثلا گفته شده که دانشگاه علوم پزشکی به وظایف خود عمل نمی‌کند باید در جلسه حضور پیدا کند و توضیحاتی ارائه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای جذب و اشتغال در دستگاه‌ها باید امتیازی برای متأهلین قائل شویم نمی‌دانم هست یا نیست، به مجرد‌ها می‌گوئیم ازدواج کنید می‌گویند کار ندارند حتما باید امتیاز قابل توجه باشد.

امام جمعه ساری یادآور شد: نکته دوم اینکه هر استانی که در زمینه جمعیت در معرض خطر بیشتری است باید در زمینه ارائه مشوق‌ها و مجوز‌ها توجه بیشتری کنیم، جزو سه چهار استان خطرناک هستیم، البته واریز سرانه ازدواج و فرزندآوری به شهر‌ها اقدامات خوبی است که در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه از علوم پزشکی در این زمینه‌ها بخواهید کوتاهی‌ها به چه صورت است، اعلام کرد: آمار سقط جنین بالای ۵۰ درصد در مراکز دولتی و بالای ۹۰ درصد در مراکز خصوصی را چه کسانی باید مدیریت کنند؟ قطعا مسئله طلاق هم باید دیده شود، درمان ناباروری‌ها در ۳ میلیون زوج در کشور نیاز به کار فرهنگی ندارد یک روزی مجانی عقیم می‌کردند حال مجانی درمان کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهید شیخ فضل الله نوری در یازدهم مرداد در نور، عنوان کرد: امام حسین (ع) سه وداع مهم داشتند، فرهنگ حسینی فرهنگ خاکی، سلامت و تقواست، ما باید در این کشور فرهنگ تشیع و امام حسین (ع) را ترویج کنیم.

آیت الله محمدی لائینی ضمن گلایه از صحبت‌های اخیر آقای ظریف رئیس شورای راهبری رئیس جمهور منتخب، گفت: این بزرگترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل بیت‌گرایی که در این مملکت با این شور و عظمت است یعنی چه که اگر مسلمان شیعه باشی امتیاز نداری غیر مسلمان شیعه باشی ۱۰ امتیاز به تو می‌دهند!

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینکه اگر زن باشی ۱۰ امتیاز به تو می‌دهند، اما در مملکت امام حسین (ع) شیعه باشی امتیاز نداری، اگر سنی، یهودی، کافر و ادیان رسمی باشی امتیاز داری، این اصلا زیبنده نیست، اگر خودش هم بنشیند پیش خود فکر کند متوجه می‌شود خیلی حرف غلط و بدی زده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: از صداوسیما هم می‌خواهیم که قطعا جبران کند، رسانه ملی که از آنطرف برنامه حسینیه معلی و بسیاری از برنامه‌های خوب را پخش می‌کند و از این طرف اینها، این نگاه نیرو‌های آینده را اینطوری چینش می‌کند، او مسئول شورایی است که می‌خواهد از دولتی به دولت دیگر انتقال پیدا کند، قطعا آقای دکتر پزشکیان موافق با این نیست و خودش جبران می‌کند و قطعا این از دستشان در رفته، یک چنین افرادی مصلحت نیست که مسئولیتی به این عظمت داشته باشد. 

این مسئول اعلام کرد: ما گلایه و ناراحتی، نقد و اعتراض خودمان را با صدای رسا می‌گوئیم و قطعا رسانه‌ها بنویسند، روح قاطبه مومنین و عزاداران جریحه‌دار شده و عزاداری‌هایی که برای امام حسین (ع) کردیم یک طرف این مصیبت طرف دیگر که همچون نمکی بوده که بر آن جراحت‌ها پاشیده شده، در هر حال اگر می‌خواهیم مملکت آنطوری که مصلحت هست اداره شود باید این فرهنگی که امام حسین (ع) ارائه دادند ترویج شود و با هرچه در جهت تضعیف آن است باید برخورد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها