معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان مازندران خبر داد؛

چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب و تولید یک فیلم سینمایی و ۲ عنوان سریال در کنگره شهدای مازندران

سرهنگ «مجیدی» به برخی از برنامه‌های مهم کنگره شهدای مازندران اشاره کرد و گفت: در این کنگره علاوه بر چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب، یک فیلم سینمایی و ۲ عنوان سریال با حضور ۱۵ نفر از بازیگران و هنرمندان مشهور کشور در حال ساخت است.
کد خبر: ۶۷۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ - 20July 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ «عسکری مجیدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا استان مازندران، امروز (شنبه) در نشست با خبرنگاران، با توضیح این‌نکته که لیگ رسانه‌ای کنگره شهدای مازندران از دوازدهم مرداد به مدت ۱۲ هفته انجام می‌شود، اظهار داشت: خبرنگاران می‌توانند در بخش تیتر، مصاحبه، گزارش، یادداشت و مقاله، چند رسانه‌ای عکس، مستند، فیلم و اینفوگرافیک شرکت کنند.

چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب و تولید یک فیلم سینمایی و ۲ عنوان سریال در کنگره شهدای مازندران

رییس ستاد اجرایی دومین کنگره شهدای مازندران با بیان این‌که در هر بخش سه آثار قابل ارسال است، ادامه داد: آثار خبرنگاران که در لیگ رسانه‌ای کنگره شهدای مازندران ثبت‌نام کنند، در هر هفته بررسی و داوری شده و به نفرات برتر جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مازندران، کمترین کار امروز مردم دیار علویان است، اظهار داشت: همسو با این رویکرد برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که هدف و پیام شهدای مازندران باید به نسل جوان امروز جامعه منتقل شود، تصریح کرد: به همین دلیل اجرای چندین برنامه در کنگره شهدای استان برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ مجیدی گفت: راز سرزمین عشق مازندران که تاریخ ایثار و شهادت را در طول تاریخ انقلاب اسلامی با تقدیم حدود ۱۵هزار شهید مشق کرده است، باید به نسل جوان امروز تکلیف و منتقل شود.

وی با ذکر این نکته که مازندران در دفاع از حرم، دومین استان کشور در تقدیم شهداست و تا کنون ۴۳ نفر را در این راه فدا کرده است، به بعضی از برنامه‌های مهم کنگره شهدای مازندران اشاره کرد و گفت: در این کنگره علاوه بر چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب، یک فیلم سینمایی و ۲ عنوان سریال با حضور ۱۵ نفر از بازیگران و هنرمندان مشهور کشور در حال ساخت است.

وی حماسه جنگل و شهید تورانی را از سریال‌های در حال ساخت دومین کنگره شهدای مازندران عنوان کرد و گفت: «کالدو» نام فیلم سینمایی در حال ساخت کنگره شهدای مازندران است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا استان مازندران به ایجاد نمایشگاه کتاب و تجسمی کنگره شهدای مازندران در مصلی ساری به عنوان دیگر برنامه کنگره شهدای مازندران اشاره کرد و بیان داشت: تا پیش از کنگره اصلی شهدای مازندران که مهر امسال در ساری برگزار خواهد شد، اجلاسیه شهدا ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان، ازدواج آسان، ایثارگران، ورزش پهلوانی، فرزندان شهدا نیز در مجموعه ورزشی ماهفروجک ساری برنامه‌ریزی شده است.

وی برگزاری همایش شیخ فضل‌الله نوری، شهدای غریب در اسارت و محفل قرآنی شهدای مازندران را از دیگر برنامه‌های دومین کنگره شهدای مازندران برشمرد.

دومین کنگره شهدای استان مازندران مهره امسال در سالن ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری برگزار خواهد شد.

مازندران در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها