مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

مرصاد قله افتخارات رزمندگان استان و یکی از صحنه های حضور درخشان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است

«مطهری» گفت: مرصاد قله افتخارات رزمندگان استان و یکی از صحنه های حضور درخشان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است که باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.
کد خبر: ۶۷۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳ - 20July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس سالروز عملیات مرصاد که یه ریاست «فرج اله شوشتری»  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و اعضای ستاد در سالن بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان و نسل های بعدی انقلاب با، الگوهای ارزشمند دوران دفاع مقدس باید تلاش کنیم.

وی باگرامیداشت یاد و خاطره ۵۹ شهید استان سمنان در عملیات مرصاد گفت: مرصاد قله افتخارات رزمندگان استان و یکی از صحنه های حضور درخشان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است که باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود و بصیرت و شجاعت و ایستادگی نیروها برای نسل جوان بازگو و تبیین گردد. 

وی افزود: استان سمنان در عملیات مرصاد با ۵ گردان متشکل از گردان امام رضا(ع) از سمنان، گردان سیدالشهدا (ع) از شاهرود، گردان امام حسین(ع) از گرمسار، گردان قمر و روح الله (ع) از دامغان در عملیات مرصاد شرکت داشتند.

مطهری گفت: تیپ ۱۲ قائم (عج) و رزمندگان استان سمنان، در سد عملیات و انهدام منافقین در عملیات مرصاد، نقش ویژه و محوری داشته اند و باید این نقش به خوبی برای جوانان تبیین شود.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم تیپ قائم (عج) درعملیات مرصاد، مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال ۱۳۸۵ فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد مهمترین نقش را ایفا کرد، شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن چنان بود؛ که اگرنبود؛ دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. اینها در تاریخ می‌ماند.»

وی افزود: در راستای تببین نقش استان سمنان در عملیات مرصاد کارگروه مرصاد متشکل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان با دو برنامه عملیاتی حفظ آثار استان در عملیات مرصاد و تبیین و ترویج نقش استان در عملیات مرصاد تشکیل شده است که برنامه و فعالیت‌هایی در سطح استان برنامه ریزی شده است.

وی گفت: فضاسازی داخلی و ورودی مجموعه های اداری، بارگذاری محتوا در پرتال ها، صفحات مجازی و رسانه های اختصاصی و عمومی با موضوع عملیات مرصاد، فضاسازی سطح شهرها، فضاسازی جاده‌های بین شهری استان، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران عملیات مرصاد، تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی ویژه عملیات مرصاد، تبیین جنایات منافقین و نقش استان در مرصاد در پایگاه ها، مساجد و بقاع متبرکه، تولید محتوا ویژه عملیات مرصاد در فضای مجازی، برگزاری محافل روایت گری نفش استان در عملیات مرصاد، مسابقات کتابخوانی با موضوع عملیات مرصاد، ثبت فعالیت‌ها درسامانه جامع دفاع مقدس به آدرس تارنمای www.Defadoc.ir، برگزاری یادواره شهدای مرصاد و ... از دیگر برنامه‌های مورد انتظار دستگاه‌های اجرایی استان در سالروز عملیات مرصاد می‌باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در ادامه این جلسه بیان داشت: تیپ مستقلِ ۱۲ قائم(عج) که متشکل از رزمندگان سمنانی‌ بود، نقش ویژه‌ای در عملیات مرصاد داشت، باید نقش استان سمنان در عملیات مرصاد به صورت یک تابلو به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: با وجود حضور زائران امام رضا(ع) در استان سمنان المان عملیات مرصاد ساخته شود تا نقش استان در این عملیات در سطح ملی تبیین شود.

شوشتری گفت: یادمان‌های دفاع مقدس نقش موثری برای بازگو کردن خاطرات جنگ دارد و ضروری است در گروه‌های اعزامی به راهیان نور  سفیرانی حضور داشته باشند تا با حضور در یادمان مرصاد نقش استان به خوبی بازگو شود.

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد زمان و مکان و حرکت یگان‌ها بسیار مهم است و باید به شیوه‌های هنری جذاب و تاثیر گذار به نمایش گذاشته شود.

شوشتری افزود: یادواره سالیانه شهدای مرصاد به عنوان یک کار محوری و مشخص در استان سمنان برنامه ریزی و برگزار شود.

در ادامه هر یک از اعضای ستاد برنامه‌ها خود در سالروز عملیات مرصاد را بیان نمودند.

مرصاد قله افتخارات رزمندگان استان و یکی از صحنه های حضور درخشان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است

مرصاد قله افتخارات رزمندگان استان و یکی از صحنه های حضور درخشان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است

مرصاد قله افتخارات رزمندگان استان و یکی از صحنه های حضور درخشان استان سمنان در دوران دفاع مقدس است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها