وزیر اطلاعات در جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

کشف گسترده سلاح و مهمات پیشرفته قبل از ورود به کشور

حجت‌الاسلام خطیب گفت: هدف دشمن ورود گسترده سلاح و مهمات پیشرفته به کشور بود که با حضور فراجا در خط مقدم و همکاری نهادهای امنیتی، قبل از ورود به کشور شاهد کشف گسترده تجهیزات و سلاح‌های گرم بودیم.
کد خبر: ۶۷۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ - 21July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های وزارت اطلاعات در دولت سیزدهم گسترش ارتباطات و اطلاعات مردم پایه بود، اظهار داشت: دولت با یک افزایش ۱۰۰ درصدی در ایجاد فضای ارتباطی با مردم توانست سرنخ‌های اقدامات امنیتی خود را پیگیری کند و سامان دهد.

کشف گسترده سلاح و مهمات پیشرفته قبل ورود به کشور

حجت‌الاسلام خطیب با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی شکل گرفت و امروز شاهد نتایج آن به‌خصوص در شمال غرب و جنوب شرق کشور هستیم، گفت: فعالیت گروه‌های تروریستی و اقدامات تخریبی و خرابکاری علیه مردم و دارایی‌های اساسی و زیرساختی کشور با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی به امنیت کنونی انجامید و شبکه‌هایی که در این راستا فعالیت می‌کردند متلاشی و افراد آن‌ها دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات افزود: نکته دیگر این که با توجه به توقف جنگ سوریه و فعالیت‌های تکفیری و داعش‌های در سوریه، شاهد گسیل داعش های سرگردان از اتباع کشورهای مختلف به کشورمان بودیم که با توانمندی کشور و نیروهای مسلح وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی امروز شاهد دستگیری کامل افراد انتحاری، انقماسی و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در داخل کشور هستیم و یکی از اقدامات بزرگی که نتیجه هم افزایی بود این بود که ما از مردم و دارایی‌ها صیانت کردیم.

وی با اشاره به همکاری بین سرویس‌های امنیتی در کشور‌های همسایه و کشور‌های موثر و امضاء تفاهم‌نامه در این زمینه، گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها همکاری بین ایران و عراق بوده که نتیجه آن آرامش و امنیت در شمال غرب کشورمان است.

حجت‌الاسلام خطیب خاطرنشان کرد: هدف دشمن ورود گسترده سلاح و مهمات پیشرفته به کشور بود که با حضور فراجا در خط مقدم و همکاری نهادهای امنیتی، قبل از ورود به کشور شاهد کشف گسترده تجهیزات و سلاح‌های گرم بودیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار