فعالیت بندر ایلات به دلیل حملات در یمن متوقف شده است

روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از گدعون گولبر مدیر عامل بندر ایلات این رژیم نوشت: به دلیل ناتوانی کشتی‌ها در رسیدن به بندر به دلیل حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، فعالیت این بندر به طور کامل متوقف شده است.
کد خبر: ۶۷۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ - 21July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از گدعون گولبر مدیر عامل بندر ایلات این رژیم نوشت: به دلیل ناتوانی کشتی‌ها در رسیدن به بندر به دلیل حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، فعالیت این بندر به طور کامل متوقف شده است.

فعالیت بندر ایلات به دلیل حملات در یمن متوقف شده است

وی افزود: از نوامبر ۲۰۲۳ این بندر به دلیل ادامه بحران در دریای سرخ بسته شد و فعالیت آن به بنادر اشدود و حیفا انتقال یافت و تعداد زیادی از کارگران آن بیکار شدند.

گولبر تأکید کرد که زیان وارد شده به بندر بالغ بر ۵۰ میلیون شیکل معادل ۱۴ میلیون دلار است و اگر تل آویو با همکاری متحدان خود اقدامی برای توقف این حملات انجام ندهد، ممکن است رقم مزبور افزایش یابد.

چند روز قبل، آوی هورمرو، رئیس هیئت مدیره و مالک بندر ایلات، در نامه‌ای خطاب به وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله دولت بنیامین نتانیاهو برای نجات مالی این بندر به خاطر توقف فعالیت آن شد.

هورمرو در این نامه افزود: با توجه به بسته شدن خط کشتیرانی در باب المندب، من و شرکایم بار هزینه‌های هنگفت نگهداری بندر و پرداخت دستمزد کارکنان در هشت ماه گذشته را به عهده داریم.

در دهه‌های گذشته، بندر ایلات مرکز فعالیت‌های تجاری ورودی و خروجی به رژیم صهیونیستی به ویژه با کشور‌های آسیایی و آفریقایی بوده است.

در دو سال قبل از شروع جنگ اسرائیلی علیه غزه نیز این بندر به عنوان دروازه ورود خودرو به بازار‌های رژیم بود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار