وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت گروهی از اعضای حماس شد

«اسرائیل کاتز» امروز مدعی شد که گروهی از اعضای حماس که قصد انجام یک عملیات در اراضی اشغالی فلسطین را داشتند، بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۶۷۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷ - 21July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در سخنانی ادعا کرد که این رژیم تعدادی از اعضای مرتبط با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را بازداشت کرده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت گروهی از اعضای حماس شد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این ارتباط ادعا کرد: یک هسته تروریستی حماس بازداشت شد! بازداشت شدگان قصد انجام یک حمله در اسرائیل (اراضی اشغالی فلسطین) را داشتند!

«اسرائیل کاتز» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اردوغان برای کشتن اسرائیلی‌ها سلاح و پول در اختیار هسته‌های حماس قرار می‌دهد. اردوغان ترکیه را به کشوری حامی تروریسم تبدیل کرده و آن را به محوری به رهبری ایران نزدیک می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفته بود: عواقب اقدامات اسرائیل برای آنها باید به اندازه‌ای شدید باشد که همه را از ارتکاب چنین اقدامات بیرحمانه‌ای برحذر دارد. امیدوارم که حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری، جامعه بین‌المللی را بیدار کند. هرچند اسرائیل دستورات قبلی این دادگاه را اجرا نکرد! دولت آمریکا باید با اعمال فشار بر اسرائیل و قطع حمایت از (بنیامین) نتانیاهوی قاتل و همدستانش، به ظلم و بیداد در غزه پایان دهد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید در اسرع وقت به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد و در ادامه نیز از تل‌آویو خواست تا بابت اقداماتش که جامعه بین‌الملل آن را نامشروع می‌داند، غرامت کامل پرداخت کند.

این دیوان همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض متعدد قوانین بین‌المللی از جمله اقدامات برابر با آپارتاید، محکوم کرد.

از آغاز جنگ غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتب ر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود ۳۹ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار