استاندار خراسان شمالی:

گفتمان دفاع مقدس به‌عنوان گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شود

حسین‌نژاد گفت: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی است که آحاد جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ بر همین اساس گفتمان دفاع مقدس و مقاومت باید به‌عنوان گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شود تا مانع تحریف این گنجینه بزرگ شویم.
کد خبر: ۶۷۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 22July 2024

گفتمان دفاع مقدس به‌عنوان گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد چهل و چهارمین گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی «محمدرضا حسین­‌نژاد» استاندار خراسان شمالی به عنوان رئیس ستاد مناسبت­‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و مقاومت، اظهار داشت: دفاع مقدس نشأت گرفته از عاشورا است. اگر مروری بر دفاع مقدس داشته باشیم به این حقیقت دست می‌یابیم که پیروزی‌هایی که در این حماسه عظیم رقم خورد در سایه بهره‌مندی از قیام اباعبدالله‌الحسین (ع)، توجه به ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و تبعیت از ولی فقیه بود. 

وی با تأکید بر انجام اقدامات خلاقانه و ارائه تحلیل‌های درست از دستاورد‌های عظیم هشت سال دفاع مقدس، افزود: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی است که آحاد جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ بر همین اساس گفتمان دفاع مقدس و مقاومت باید به‌عنوان گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شود تا مانع تحریف این گنجینه بزرگ شویم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، خلوص نیت در مأموریت‌ها را مهم‌ترین عامل توفیق دانست و گفت: باید برای تبیین دفاع مقدس برنامه‌­ریزی صحیح و مبتنی بر شناخت مخاطب داشته باشیم. این کار نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است و اگر امروز این اتفاق نیفتد، در آینده باید هزینه آن را بدهیم.

در این جلسه سرهنگ پاسدار «مهدی الهی­‌راد» دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی، یکی از افتخارات انقلاب اسلامی را ارائه الگوی تفکر مقاومت به اقصی نقاط جهان دانست و تصریح کرد: اساس پیروزی دفاع مقدس و جبهه مقاومت و اضمحلال استکبار و صهیونیسم با تکیه بر نهضت حسینی و عاشورا رقم خورده است. مهم‌ترین رسالتی که در برنامه‌­های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید به آن پرداخت و متوجه آحاد جامعه است، جهاد تبیین و انتقال ابعاد و زوایای فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت است؛ لذا برنامه‌های هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا بتوانیم ارزش‌های این حماسه ماندگار را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

سرهنگ الهی‌­راد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تمامی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌­های اجرایی سطح استان، افزود: با توجه به دستورالعمل گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سیاست‌های اجرایی و محور‌های اصلی برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس؛ تأثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و حوزه مقاومت، یکپارچگی و هم‌­افزایی در برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس، تدوین و انتشار دستاورد‌های دفاع مقدس، بهره‌­مندی از ظرفیت و مشارکت فعال تمامی سازمان‌­ها، نهاد‌ها و مردم، توجه به کیفیت بخشی و فراگیری برنامه‌ها با استفاده از شیوه‌­های نوین و سمت‌وسو دادن برنامه‌­ها با شعار سال (در راه فتح قله‌ایم) می‌­باشد.

وی افزود: فرمانداران محترم به عنوان رؤسای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان­‌ها و دبیری فرماندهان محترم نواحی مقاومت بسیج ضمن تشکیل ستاد شهرستانی نسبت به برگزاری جلسات، هماهنگی با ستاد استانی و برنامه‌­ریزی برنامه‌­های محوری و شاخص اقدام نمایند. امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم برنامه‌هایی در شأن حماسه‌سازان دفاع مقدس در سطح استان برگزار شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی با یادآوری روزشمار هفته دفاع مقدس از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه‌های پیشنهادی خود را ظرف مدت یک هفته در سامانه defadoc.ir (سامانه سادم) بارگذاری و یک نسخه به دبیرخانه ستاد هفته دفاع مقدس استان ارسال کنند.

در این جلسه، اعضا ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون هر چه باشکوه برگزار کردن هفته دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار