«معرفی کتاب»

«در امتداد یک حماسه»

کتاب «در امتداد یک حماسه» پژوهشی پیرامون ضرورت برگزاری کنگره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که به نویسندگی «علی محمدی» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «در امتداد یک حماسه» پژوهشی پیرامون ضرورت برگزاری کنگره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که به نویسندگی «علی محمدی» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان، در جلسه این شورا سئوالاتی را مطرح و از اعضا خواست این سئوالات را که در اذهان نسل جوان به وجود آمده پاسخ دهند. کتاب در امتداد یک حماسه در راستای پاسخگویی به این سئوالات و دلایل برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا توسط علی محمدی که خود از رزمندگان دفاع مقدس است تدوین شده است. کتابی پژوهشی که تلاش دارد با استناد به منابع دینی و علمی پاسخ‌هایی درخور به جوانان داشته باشد.


در بخشی از کتاب آمده است:
یکی از ابزار‌های اصلی کشور‌های استعمارگر برای حفظ نفوذ خود در کشور‌های تازه تاسیس، برجا گذاشتن تنش‌های قومی و نژادی در این کشور‌ها بوده است. این استراتژی در خارج از خاورمیانه و برای مثال توسط لنین و استالین در اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز به خوبی به کار گرفته شده است. در واقع بسیاری از تنش‌های امروزی در محدوده شوروی سابق، نتیجه سیاست‌های استالین است. انگلیس و فرانسه نیز در خاورمیانه از این استراتژی در قالب هنر «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده کردند.
نمونه اخیر تلاش خارجی برای تاثیرگذاری بر کرد‌های عراق و سوریه، نشان دهنده همین رویکرد عصر استعمار است. مشکل این است که دستکاری‌های بیرونی اغلب به نتیجه مورد نظر نیز نمی‌رسد. برای مثال استفاده آمریکا از کرد‌های سوریه علیه دولت مرکزی این کشور سبب خشم دولت ترکیه و ایجاد تنش در روابط ترکیه و آمریکا گردید. برنامه مسعود بارزانی برای جدایی از عراق نیز به تشدید مشکلات در این کشور منجر شده است. با وجود این، تا زمانی که هزینه این اقدامات برای قدرت‌های غربی کم باشد، آنها از این روش‌ها برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود استفاده می‌کنند حتی اگر هزینه‌های بلند مدت این اقدامات زیاد باشد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار