به میزبانی ستاد هوانیروز ارتش؛

آیین گرامیداشت عملیات «مرصاد» برگزار شد

در آستانه فرارسیدن پنجم مرداد ماه، سالروز عملیات غرورانگیز «مرصاد»، آیین گرامیداشت شهدای این عملیات، در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 22July 2024

آیین گرامیداشت عملیات «مرصاد» برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ‌دوم «حسن فردپور» از پیشکسوتان نیروی زمینی ارتش، امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت شهدای این عملیات که به میزبانی ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: خلبانان شجاع، دلیر و جسور هوانیروز، با هوش سرشار و جرئت وافر خود، خط چهار کیلومتری منافقین در منطقه «چهارزبر» را به آتش کشیدند و مانع از تعدی دشمنان به خاک مقدس کشور شدند.

وی ادامه داد: هوانیروز ارتش در عملیات مرصاد، کمر منافقین را شکست و اجازه نداد تا نقشه‌های شوم دشمنان اجرایی شود و آنان را به واسطه همین عملیات، خوار و زبون کرد.

امیر سرتیپ‌دوم فردپور ضمن تشریح ابعاد عملیات مرصاد، اظهار کرد: هوانیروز ارتش در عملیات مرصاد با بیش از سه هزار هلی‌بُرن، ۴۲۵ ساعت پرواز و انهدام بیش از صد‌ها خودرو و نفربر منافقین، توانست دستاوردی مهم در سال انتهایی دوران دفاع مقدس به دست آورد.

این پیشکسوتان نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر خطرپذیری بالا و رشادت بی‌مثال خلبانان هوانیروز در عملیات مرصاد، تصریح کرد: خلبانان زبده و جسور هوانیروز، با اجرای آتش دقیق و فرماندهی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، در تکنیک و تاکتیک‌های عملیاتی موجب شدند تا پتک آتش هوانیروز، منافقین را برای همیشه از اهداف شوم خود نسبت به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عقب رانده و آنان را نیست و نابود کند.

امیر سرتیپ‌دوم فردپور به سخنان فرماندهان و مسئولان وقت نیرو‌های مسلح کشور در خصوص این عملیات اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی عملیات مرصاد، تعداد زیادی از فرماندهان و مسئولان وقت در سطح نیرو‌های مسلح، به تعریف و تمجید از ابعاد این عملیات پرداختند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عزت‌مندی هوانیروز ارتش در پرتو درخشش ۲۶۴ شهید گرانقدری است که در عملیات مرصاد حضور داشتند و این افتخار باعث شده تا امروز ما شاهد عزت و افتخار هوانیروز ارتش در دل مردم شریف کشور باشیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار