جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش:

دشمن از شهادت‌طلبی و ولایتمداری ملت ایران می‌ترسد

سرتیپ دوم«ملکی‌زاده» با بیان اینکه دشمن از شهادت‌طلبی و ولایتمداری ملت ایران می‌ترسد، گفت: ولایتمداری در کشور یک شاخص است و هرکسی که پشت سر ولایت باشد راه خود را گم نمی‌کند و شهدا اینگونه بودند.
کد خبر: ۶۷۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ - 22July 2024

دشمن از شهادت‌طلبی و ولایتمداری ملت ایران می‌ترسد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، در آستانه سالروز عملیات مرصاد، همایش تبیین اندیشه‌ها و سیره عملی و اخلاقی فرماندهان شهید «محمدولی قرنی»، «علی صیاد شیرازی»، «عباس دوران» و «عباس بابایی» از سوی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق  با حضور جمعی از فرماندهان ارتش و خانواده شهدا پیش از ظهر امروز، اول مردادماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

سرتیپ دوم ستاد «امیرعباس ملکی‌زاده»، جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در این مراسم ضمن گرامیداشت یادشهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این شهدا مانند حضرت موسی(ع) در دامان فرعون بودند، اظهار داشت: حاصل کار این شهدا را دیده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه شهید قرنی در دوران طاغوت دو کودتا انجام داده و با وجود اینکه یک نظامی بود به انقلابیون پیوست و از ارتش اخراج شد، افزود: شهید صیاد شیرازی نیز قبل و پس از انقلاب مبارزه کرد و در دوران جنگ خدمات بسیاری داشت از جمله اینکه عملیات بیت‌المقدس را طراحی کرده و در عملیات مرصاد منافقین را زمین‌گیر کرد.
 
ملکی‌زاده با بیان اینکه شهید عباس دوران ۱۲۰ عملیات برون‌مرزی داشته و هشت ناوچه عراق را نابود کرد و شهید بابایی نیز سه هزار ساعت پرواز داشته و خدمات بسیاری انجام داده، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش شهدای بسیاری را تقدیم نظام، انقلاب و ایران کرد.
 
وی با بیان اینکه ۲۱۴ نفر از خلبانان نیروی هوایی ارتش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، به عملیات‌های افتخارآمیز مختلف نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: راه شهدا راه امام حسین(ع) است. آنها عاشورایی و در خط ولایت بودند به همین دلیل ماندگار شدند. آنها مخلص بوده و تنها برای خدا کار کردند.
 
جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش اظهار کرد: ولایتمداری در کشور ما یک شاخص است و هرکسی که پشت سر ولایت باشد راه خود را گم نمی‌کند و شهدا اینگونه بودند. همانگونه که سردار سلیمانی فرمود شهدا قبل از اینکه به این درجه برسند شهید بودند و زندگی کردند.
 
ملکی‌زاده با بیان اینکه شهدا بزرگ شدند زیرا خداوند هدف آنها بود و امروز نیز خانواده شهدا ستون‌های الهی در جامعه هستند، به وجود شبکه‌های متعدد بیگانه و بمباران اطلاعاتی کشور از سوی رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدا و وجود خانواده‌های آنها کشور سرپا ایستاده است. دشمن از شهادت‌طلبی و ولایتمداری ملت ایران می‌ترسد و این امر را در جریان سانحه سقوط بالگرد شهیدجمهور شاهد بودیم و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.
 
در پایان این مراسم کتاب «در مسیر حق» درباره سیره و سبک زندگی شهید «صیادشیرازی» رونمایی شد. این کتاب به پنج زبان زنده دنیا ترجمه و در ۲۰ کشور منتشر شده است. همچنین از برگزیدگان همایش «تبیین اندیشه‌های سپهبدان ارتش جمهوری اسلامی» در کرمان و تعدادی از خانواده شهدا تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار